Gå til innhold

Tvunget abort.

letitbe

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har ett annet innlegg innen det samme temaet (http://www.barnimagen.com/forum/thread/142960526) men spør her også, bare tar det kortere.

Jeg er seksten år, det samme er barnefaren. Vi har vært i ett forhold i seks mnd. og for noen dager siden fant jeg ut at jeg var med barn. Er i 6/7 uke, så en abort er fortsatt mulig.

Faren ble glad over graviditeten, det samme ble mine foreldre. Men hans foreldre ønsker jeg tar en abort. På står jeg ikke elsker han (barnefaren), ikke bryr meg om han etc.

Det virker ikke som de forstår hvor vanskelig det er for meg å ta bort denne lille skapningen jeg har inni meg - Men de ser ikke på det som ett barn, før det er 12 uker gammelt heller.. Det er noe jeg gjør! For meg er det allerede en baby.

Men ja.. Faren hans sier at om jeg ikke tar det bort, kommer han til å ta med seg Barnefaren, og flytte langt vekk! Jeg vet ikke om dette bare er en trussel så jeg skal ta det bort - Eller om han virkelig mener det.

Tar jeg det bort, kan jeg fortsatt være i ett forhold med barnefaren, og de blir her vi bor nå.

Jeg ønsker ingen abort, men føler jeg ødelegger en stor del for barnefaren hvis han virkelig MÅ flytte - Med tanke på at han har venner her, og i tillegg må dra ifra meg!

Om to år er han myndig, og kan da flytte tilbake hit (Om det blir til at han må flytte) - Men jeg tror neppe han og jeg kommer til å ha så mye kontakt da, ink. at begge sikkert har funnet seg "andre".. Trolig er vi ikke sammen i to år til uansett?

Hva skal jeg gjøre?

Ta bort babyen min, og la barnefaren bo her?

Eller beholde babyen, og han måtte flytte?

- Jeg vet jeg egentlig ikke skal tenke på dette engang! Med tanke på at jeg i det hele tatt VURDERER å ta bort babyen min. Men dette er vanskelig for meg.

Barnefaren sier han ikke vil presse meg til ett valg - Men han sier hele tiden at han virkelig ikke ønsker å flytte!

Fortsetter under...

Du har ikke lyst til å ta abort, derfor syns jeg ikke du bør gjøre det. Ja, du er ung - men mange unge mødre klarer seg veldig bra. Jeg tror ikke noe på at faren til kjæresten din mener alvor med sine trussler - om så er tilfelle så kan jo kjæresten din søke borteboerstipend og bo for seg selv på en hypel el.

Håper du ikke tar abort i panikk og angrer - det er for altfor mange som ødelegger livet sitt ved å ta abort for deretter å angre. Dette valget får du kun en gang, og dette barnet kan du ikke få på nytt senere. LYKKE TIL! PS! Du er heldig som har familien din rundt deg - fokuser på det!

Min erfaring er at "voksne" kan ha uti seg det mest utrolige av trussler og lovnader når de har fått ett sjokk, men i 95% av tilfellene så roer dette seg ned etterhvert. Tar du abort for dine "svigerforeldres" skyld, kommer du til å angre. Det er ditt valg, og kun ditt, uansett om du er 16 eller 26!

Men ha i bakhodet hvordan resten av livet ditt blir med å bli en så ung mor. Kan du leve med det, så behold barnet ditt :)

Tusen takk for rådet!

Faren min, og barnefarens Far snakket sammen i sta, og det var ikke et "velykket" møte, for å si det slikt!

De siste ordene min far sa var ; Vel, sånn her kommer det til å bli da - Jeg nekter datteren min å ta Abort!

Faren til barnefaren sa da at jeg kunne ta farvel med kjæresten min, og det ble en del diskusjoner dem to imellom senere.

Heldigvis har alt ordnet seg nå! Jeg sa til min far at jeg ikke tar abort uansett hva - Og det er han virkelig glad for!

I tillegg støtter moren til barnefaren oss hundre prosent - Og faren hans har nå sagt han bare trenger litt tid!

Jeg skal bli mor - Og min kjære skal fortsatt være her med meg!

Gud så lykkelig jeg er!

Har svart litt på ett annet innlegg også, men ja.

Jeg får beholde både barnet mitt, og kjæresten min! Uansett hadde jeg beholt barnet, for som min far sa - Det var uansett bare trusler som ikke kom til å skje!

Nå håper jeg virkelig barnet mitt er friskt, og raskt - Og at alt er bra med det, slik at jeg kan få denne vakre lille skapningen i armene min hver eneste dag fra den kommer ! :)

TUSEN TAKK for rådene!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...