Gå til innhold

Ville du valgt loftstue eller kjellerstue?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er inngangen i kjelleren, så ville jeg hatt kjellerstue. Jeg har inngang i øverste etasje, og har en form for loftsstue. Det er på kjøkkenet og allrommet der vi oppholder oss til vanlig, og skal barna ha besøk, eller jeg får annet besøk, så har jeg stuen ved inngangen til dette :)

Så jeg ville vel valgt det som er mest privat å komme til, uten at en må tråkke gjennom hele huset for å komme seg dit.

kjellerstu med egen ingang.

litt fordi jeg syns det er koseligst med kjellerstue. jeg likere at det er mørkt og som en hule.

og litt fordi det blir større flate med full kjeller en med loft med skråtak.

og litt fordi at jeg med en kjeller kunne laget utleiedel når barna flytter ut, eventuelt kunne de bo der i perioder av livet. mens de studerte eller om de ble alene/aleneforeldre

Loftsstue. Fordi jeg synes det er koselig med skråtak, man kan få flott utsikt fra f.eks. takopplett (hvis man bor slik til at man har utsikt).

Kjellerstue ville jeg kun hatt dersom jeg var helt sikker på at oppbygningen av kjelleren var gjort skikkelig (fuktsperre og drenering i grunn og knasteplast og isolasjon _utenfor_ mot jord. Samt at kjellere er litt klaustrofobiske...

Ser etter hus nå (helst et eldre hus), og utelukker hus med innredet kjeller. Dette på grunn av at gamle kjellere aldri vil kunne innredes trygt, det vil alltid være stor fare for råte og mugg/sopp. Muggvekst i kjelleren kan raskt gjøre hele huset ubeboelig.

Annonse

kjellerstue, mer privat.

loftstue syntes jeg lett blir veldig varmt. Men anbefales visst ikke med kjellerstue om det skal soves mye der. En av de største årsakene til lungekreft i Norge er pga radongasser. Lærte at de som sover mye i kjellere er svært utsatt for det.

Så da ville jeg målt det først for å sjekke om dere har det. Men om det er fritt for radongasser ville jeg helt klart valgt kjellerstue, mye hyggeligere syntes jeg =)

Kjellerstue - uten tvil. :)

Vi har kjellerstue, med peis, og det er SÅ koselig der. Vi har ikke et veldig stort hus, så er deilig å trekke seg ned dit når "symøte-gjengen" kommer på besøk, eller når forloveden min skal se fotball med kameratene. Tror også det blir populært når ungene blir store og har med vennene hjem.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...