Gå til innhold

Vil miste plassen i bhg til datteren min pga manglende betaling. I morgen vet jeg altså ikke om hun har en plass å gå til.....

Anbefalte innlegg

Har slitt med å betale regningene flere mnd... har fått utsatt, men ikke delt opp. Så da har jeg slitt veldig... (Ikke bare disse regningen, men har også annen gammel gjeld, som jeg endelig har fått unna. Nå gjenstår altså kun gjelden fra bhg...

Men siden de ikke er villige til å dele opp, fikk jeg vite at hun blir sagt opp. Saksbehandleren i kommunen er umulig å få tak i (syk annenhver dag virker det som), så jeg har snakket med en annen. Han sa at hvis det gjelder oppsigelse vil det være fra den 1. Altså på tirsdag da??

Sliter med høyt blodtrykk, så dette hjelper ikke på..

For min del kan hun bare være hjemme, siden jeg har begynt å studere hjemmefra, ,men hun har jo alle tingene sine igjen i bhg. Jeg gruer meg som en tulling til å måtte dra opp dit, og møte medlidenhet osv... :(

Har såvidt snakket med xn (BF) og spurt om han kan dra å hente alt av utstyr... håper han kan!

Skal ringe kommunen i morgen igjen, for sender ikke datteren min i bhg og blir møtt med tom plass... :S

Huff, for en lei situasjon, har kjempedårlig samvittighet....

Fortsetter under...

Skjønner at dette er vanskelig for deg. Hvor gammel er jenta di? Hun burde vel uansett få en avslutning i barnehagen. Ofte får de da med seg bilder/permer hje, blir gjort litt ekstra stas på i samling osv. Så da foreslår jeg at du svegler stoltheten din og sender jenta ditt som vanlig i morgen og tar med deg sakene hennes når dere drar hjem.

Vil tro at du får et skriftlig brev om oppsigelse.. Men siden du har fått unna all gammel gjeld, så ville eg gått i banken i mrg og hørt om litt lån til bhg..

Det var banken som hjalp meg med å komme ut av knipa, så de låner meg ikke ei krone mer...

De lånte meg kun til enkelte ting, så bhg var utelukket for dem.

Men nå vet jeg at regningene derifra er stoppet, så da er det bare å få nedbetalt denne gjelden jeg har opparbeidet meg der fortest mulig...

Vi skal flytte herifra om 2 mnd, så da skulle hun egentlig ha sluttet likevel, men nå kom jo alt veldig brått på!

Jeg skal ringe kommunen og spørre etter det brevet de skulle sende, for det har jeg ikke fått...

Vil veldig at hun skal få sagt hadet og slikt, men vil ikke møte opp uten å vite noen ting...

HI

Annonse

Slapp av, du har garantert plassen også i morgen. Hva får deg til å tro at de ansatte har ryddet unna plassen hennes i helgen liksom? Jeg synes du skal levere henne som normalt i morgen og si at det er siste dag hvis oppsigelsen er fra tirsdag av så hun får sagt hade til alle og du får takket barnehagen for samarbeidet og den slags. Du trenger ikke diskutere grunnen til oppsigelsen hvis du ikke vil.

Jeg jobber selv i barnehage, og selvfølgelig har dere plassen også i morgen. Det er jo den siste dagen dagen i februar i morgen, så dere har jo plassen til og med den dagen. Så kan du rydde plassen selv. Tror ikke de ansatte skal vite grunnen til at dere ikke har plassen lengre, da det sikkert er taushetsbelagt. Men usikker på det der. Hadde det vært meg, hadde jeg nok vært lettet om mannen min bare hadde hentet tingene. Så hadde vi kost oss hjemme.

Lykke til med nedbetalinger av regninger. Unner ingen det.

Jeg vet at styreren vil få samme brev som det jeg får, når jeg får det... men det har ikke dukket opp enda, men så roter visst kommunen veldig med slikt har jeg hørt. Så redd jeg ikke får beskjed og så kommer vi når hun egentlig ikke har plass lenger.. Hun har uansett plassen i morgen, siden det er siste dagen i mnd. Skal ringe kommunen og høre om hvordan vi ligger an, og at jeg nesten må få et svar snart.

Men da regner jeg med at styreren ikke sier det til de ansatte? Eller? Pinlig er det uansett, føler meg som en stor taper som ikke har greid å få unna regningene...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...