Celeste85 Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Hvordan sover deres barn på 9-10 mnd? Tenker på både dag og natt. Virker som at snuppa driver og endrer søvnmønster, så det har begynt å bli mye sutring og grining:-(
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Funker ikke søvnkuren lenger? 9-10 mnds alderen kan gjerne være litt trøblete når det gjelder søvn, det var det her også husker jeg (fra 8-10 mnd), men det bedret seg betraktelig da vi kuttet ut en dagblund, slik at hun sov bare én gang iløpet av dagen. Da var hun 10 mnd forresten.
Celeste85 Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2011 Nei, den funker ikke lenger:( Ble SÅ glad for å høre at det ble bedre når du kutta ned til blund 1 gnag om dagen for det var det jeg hadde trodd og håpet på. Synes det er så vanskelig å få til med spising og soving.Alt skal passe. Når på dagen sover din?
Karma! Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Litt lettere å hjelpe hvis du skriver opp hvordan dagen deres er :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Nå er det jo ganske lenge siden min eldste var 10 mnd gammel, så jeg husker ikke eksakt tidspunkt- men det var midt på dagen en gang, sånn rundt 12 tror jeg.. Da sov hun gjerne 2-3 timer i strekk, og vi merket tydelig at både legging og nattesøvn bedret seg. Men det var noen litt tøffe dager da vi tilvente henne denne nye rutinen, siden hun ble jo ganske trøtt på formiddagen før blunden, og på ettermiddagen før legging. Men det gikk utrolig greit etterhvert, og både mor og barn satte stor pris på den nye hverdagen, med mindre søvntull og mer struktur på dagene=)
Celeste85 Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2011 Det er godt å høre at det finnes håp! Dagen starter ca 05.15. Hun ligger og snakker litt med seg selv før det blir kjedelig så hun får pupp mellom 05.30 og 06.00. 07.30- Frokost 09.00- Morgenstell/bad 09.30- Sover ute i vognen. Har brukt å våkne 11, men nå kan hun sove til 12 noen ganger også. 11.00- Lunsj 14.30- Middag 15.00- Sover ca 50 min 18.30- Kveldsmat og stell 19.00- Natta Jeg føler hun er mye survete og trøtt, og disse rutinene fungerer ikke lenger. Vil gjerne gå over til bare 1 soving om dagen. Men hvordan gjør dere det i forhold til mat og forskjellig da?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. mars 2011 #8 Skrevet 2. mars 2011 hmm..hvis hun står opp kl 05.15, blir det nok litt vanskelig med bare 1 blund kanskje... (min våknet ikke før 8-9 som regel..). Men jeg synes kanskje at siste blund blir litt for nærme leggetiden? Hvis hun er ganske trøtt på morgenen, kunne du kanskje latt henne få sove 1.blund litt tidligere, slik at også siste blund starter litt tidligere? At hun ikke får sove noe etter kl 15 f.eks, slik at hun rekker å bli skikkelig trøtt før legging kl 19? Eller er problemet at hun er FOR trøtt på ettermiddagen?
Celeste85 Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 5. mars 2011 Det kan jo hende det funker, men synes det er litt vanskelig i forhold til når hun skal spise. Hun har 4 måltider om dagen, og det skal liksom passe med så og så mye mellomrom:) Hun er mye survete og trøtt så jeg tror rutinene vi har nå er litt feil for henne, men vet ikke hva jeg skal gjøre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå