Gå til innhold

Hva skal man tro når samboer og bf nekter å kutte kontakten med tidligere sexpartnere?

Anbefalte innlegg

Han rett og slett nekter å f.eks slette gamle flammer og sexpartnere fra facebook. Klemme på dem når de møtes, osv.

Har fortalt ham at dette plager meg veldig, og om han ikke kan slutte å værtfall klamme på dem når jeg er i samme rom!

Nei herregud så teit jeg er da, og sykelig sjalu.

Er det virkelig så mye å forlange?

Han har maange gamle sexpartnere, og er jeg ute å går i byen ser jeg ofte flere av dem. Og, ute av syne, ute av sinn. Det er ikke lett å glemme når de er overalt.

Er jeg helt på tryne, som samboer sier?

Fortsetter under...

Jeg er venn med flere exer og hadde blirr irritert om kjæresten min skulle "nektet" meg det og blitt sjalu. Skikkelig turn-off med sjalusi og det hadde ikke vart lenge om han skulle bestemme hvem jeg kunne være venn med.

De fleste av mine gamle sexpartnere er jo folk jeg likte da, og liker fremdeles. Har noen av dem på facebook, og slår gjerne av en prat når jeg treffer dem. Er jeg på en snurr kaster jeg meg gjerne rund halsen deres også. Når det er sagt kaster jeg meg gjerne rundt halsen på bartenderen og dørvakten også, om snurren er god nok. Helt uten å tenket at jeg vil ha sex med dem.

Gamle elskere er et avsluttet kapittel. Jeg har funnet meg en kjæreste som jeg har veldig mye bedre sex med enn med noen av mine tidligere partnere, og ville IKKE gått tilbake;)

Skal aldri fortelle kjæresten min hvem jeg har hatt sex med, for sånn sjalusi takler jeg ikke

Jeg hadde tenkt at du som partner er en kontrollfrik og at han burde kuttet deg istedenfor exene.....

Både jeg og mannen har x-ene vår på facebook og jeg har jevnlig kontakt med den ene x-en min. Hadde mannen min forsøkt å få meg til å droppe kontakt med noen av vennene mine hadde jeg vist han døren....

Ja, jeg overreagerer sikkert. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er viktigere å ha kontakt med dem enn å gjøre det lettere for meg.

Jeg mener at gravid kjæreste bør komme først.

Jeg har gitt opp for lenge siden såklart, maser ikke om det. Men det irriterer meg fortsatt når jeg ser ham sammen med dem stadig vekk. Og det er jo ikke enkelt å skyve unna følelser. Mange grunner til at folk er sjalu.

HI

Kommer litt ann på da om det har vært venner som han har hatt sex med også så tenker jeg at man må tåle det så lenge de nå ikke flørter med hverandre og trår over streken.

Om det er noen som han har hatt ons med eller sex med et par ganger men ikke var direkte venner med ser jeg ikke hvorfor han skal ha kontakt med de nå hvis han vet det sårer kjæresten.

Om man har en ex som man hadde et greit brudd med der begge var enige i at det var over og har gått videre så ser jeg ikke problemet i at man fortsatt er venner, om han har exer som brøt mens han ville fortsette og aldri var helt over så ser jeg at det kan såre litt.

Har han exer som ikke er over han og prøver å vinne han tilbake burde han holde avstand også for deres del

(ihvertfall om man ikke har barn sammen)

Jeg er ikke en sjalu person, min ex mann hadde stort sett bare jentevenner og det gjorde meg overhode ingenting. jeg visste hvem de var, jeg visste han ikke ville være utro og ei heller at de ville gjøre det mot sine typer eller meg. De var venner og hadde sine ting og snakke om men flørtet ikke og la seg ikke etter han eller han etter de.

Men når exen hans som helst ville ha han tilbake plutselig ville ha masse kontakt igjen så syntes jeg ikke det var riktig.

Ikke fordi jeg trodde han skulle være utro mot meg eller gå tilbake til han, men fordi det er slitsomt og lite hyggelig å ha et menneske i livet sitt som snakker styggt om en til partneren din og legger seg etter han hver minste mulighet.

Heldigvis for min del syntes han ikke at dette var noe heller så han ga beskjed han ikke ville ha noe med henne å gjøre mer helt uten at jeg hadde sagt et ord om saken.

Nå er han og jeg exer fordi vi vokste fra hverandre og vi har sporadisk kontakt, hverken jeg eller han hadde villet ha en partner som ikke godtok denne kontakten da vi faktisk er venner, og vi er begge over hverandre.

Så det hele kommer jo litt an på sitvasjonen, men syntes jo HI sin samboer kunne være litt mer omtenksom i forhold til henne, hva med å presangtere henne for damene og la de bli kjent slik at Hi kanrjse hadde sluttet å bekymmre seg.

Annonse

Hadde det som du før i tida.

Og det viste seg at jeg hadde grunn til å være sjalu. Jeg så faktisk på facebook som rein kobling, pga jeg ble selv kontakta av diverse ekser (og jeg har mange!!!).

Men da var jeg på et stadium i livet der jeg var kjempeforelska i samboeren min, og syntes det var usmakelig, klarte nesten ikke å ha dem som venn. Bare hvis jeg var aldeles sikker på både mine og deres intensjoner med dette. Jeg ville f eks ikke ha noen som venn dersom vi hadde et "uavsluttet" kapittel, dvs hadde gått fra hverandre/mistet kontakten uten avklarende samtaler og sammen erklært at det var slutt.

Jeg følte meg også illojal ved å ha dem som venn uten å si det til samboeren. Tenkte at det å dyrke fortida var noe som besudlet vårt forhold, at vi ikke skulle ha hemmeligheter for hverandre.

Samboeren min hadde ikke så mange ekser på FB, men da han fikk ekskona som venn, var det et tidsskille i vårt liv. De hadde vært som hund og katt lenge, men etter en tilnærmelse hun hadde gjort, der han hadde et svakt øyeblikk, ble de "venner" på FB, og han begynte å bruke henne som betroelsessted og bestevenninne.

I dag bor de sammen igjen, for å si det slik.

Nå har jeg en annen kjæreste, dette ligger et par år tilbake i tid. Jeg har mange ekser som venn nå, jeg la dem til da jeg ikke lenger "trengte" å være lojal mot eksen min. Og nå vil jeg synes det var fjollete å slette dem selv om jeg har fått kjæreste. Men ikke noe av det som skjer på FB er hemmelig for ham. Han kan koden til eposten min, og det er den samme som på FB.

Nå er jeg dessuten trygg på en annen måte inni meg! Jeg har lagt min forrige manns utroskap bak meg, og har brukt lang tid på å bygge opp tillit med min nåværende partner. Helt ærlig er jeg ikke sjalu på noen av eksene hans! Jeg ser klart at det er meg han elsker NÅ, at han ikke romantiserer sin fortid (det hadde eksen min mange tendenser til, han syntes alt var bedre før, liksom) og at han heller ikke har hemmeligher.

Lykke til. Du er ikke sjukelig - men du er kanskje usikker uten grunn. Mange av grunnene til sjalusi ligger mellom ørene og ikke på FB.

Enig med 15 26 her, det må gå an å ta hensyn og vise at det betyr mer at kona har det bra enn at diverse ekser skal få klemmen sin. Det betyr jo null og niks.

Jeg ser at man har veldig forskjellige oppfattninger ang. dette.

Det skal sies at samboer og jeg har en fortid med mange uoverstemmelser. De fleste av dem grunnet hans rusmisbruk, hasj og alkohol. Dette gjør at jeg har vanskeligheter for å stole på ham til tider og at han er veldig uforutsigbar. Han kan være veldig stygg i munnen og sier fæle ting som han i ettertid sier han ikke mener.

Dette har i de siste månedene forbedret seg siden jeg er gravid, men det henger fortsatt igjen i hodet mitt. Og nå mener jeg at det er på tide å gi slipp på fortiden som ungkar, siden den har brakt oss mye fælt. Jeg strever med å takle alle damene som han nekter å gi slipp på.

Noen mener kanskje jeg er urimelig, som over her, men det ligger som sagt mer bak. Og jeg er usikker på om jeg burde akseptere at han nekter.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...