Moosh Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Hun er stort sett veldig rolig og dier godt og sover mye om dagen, men seint på kvelden er hun urolig og suger mye på hendene. Jeg legger henne til puppen selv om jeg ikke tror hun er sulten for hun har nylig diet godt. Da suger hun noen få tak, men med en gang melken kommer så slipper hun. Og den ekstra melken hun får i seg gulper hun ofte opp igjen. Jeg prøvde å la henne suge på fingeren min i går kveld og da ble hun helt rolig og sovnet og spyttet ut fingeren min etter et minutts tid.. Betyr det at hun har et sugebehov og at hun kan få smokk på kvelden? Hvor tidlig begynte dere med smokk?
❁mamma til thea emine❁ Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Jeg ga min baby smokke når hun var litt under ei uke,og det gikk helt fint. Hun hadde et stort suttebehov og hang i puppene mine:p Jeg har lest at smokke kan forhindre krybbedød,så det er positivt,og dessuten så er det lettere å avvenne fra smokke enn fingre/tommel:)
Puppen og lillemor Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 det sies at man skal vente med smokk fordi det kan gjøre babyen sugeforvirret og dermed skape problemer med ammingen.. Men hvis dere har kommet godt igang med ammingen så hadde jeg bare gitt henne smokk Snuppa her var helt lik.. og hun fikk smokk da hun var ca 10 dager gammel.. og fikk da tilfredsstilt sugebehovet sitt Jeg slapp å være både mat og smokk, og alle var veldig fornøyd!!
MillaLilla Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Min var under en uke gammel da vi begynte med smokk og vi har ikke hatt problemer med sugeforvirring. Det skal sies at jeg ventet til jeg foelte vi fikk til ammingen.
Junifrue Skrevet 28. februar 2011 #5 Skrevet 28. februar 2011 Det er jo bare til å prøve. Jenta mi begynte så smått med smokk da hun var rundt 1 uke gammel og har ikke blitt sugeforvirret. Men som andre over hr så fikk vi til ammingen godt da... Begynte såpass tidlig fordi jeg har hørt at venter man for lenge er sjangsen større for at de ikke vil ha smokken i det hele tatt. I tillegg hadde hun begynt å suge på tommelen og da ville jeg heller at hun skulle bruke smokk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå