Gå til innhold

Chabby chik er ut - hva blir den neste store mainstream "dilla?"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Bare les interiørbladene, så får du svaret på det.

Neste trend? Hmm, teknologisk og børstet stål har vi hatt, og nå fransk landstil og shabby-chic-stilen.

Jeg tipper dyre engelske møbler, dype skinnstoler, dype bokhyller bugnende av gamle innbundne bøker, ekte jakttrofeer på veggene og tunge mahogniskrivebord? Eller er det for maskulint, tro. Det er jo mest damer som diller med interiør.

Rosa plysj og cupcake-tilbehør? Med innslag av hjemmelagde puter og nips?

Eller i andre grøfta (som jeg egentlig ønsker meg selv): renskåren jugend med Carl Larsson-inspirasjon, slanke stoler med høy trerygg, klassiske lamper (ut med prismekronene, huff, det blir trist) og kjølige pasteller på veggene. Ikke mer rosa, men grått, gråblått, enkelte grønne og gule farger.

Det minimalistiske går ut, og inn kommer det personlige, hjemmekoselige og gjerne romantiske. Når en ser i møbelkataloger og interiørblader ser det ut som om det blir mer inn med "hyttestil". Mørke farger...grå vegger, brune salonger, pelspledd og innslag av sølv :) Brune lykter, flossetepper, sølvlysestaker og ting ting med hjorter/dådyr på. Kjempefint og koselig skal det bli :)))

Annonse

Home & Cottage med naturmaterialer, "røffe" detaljer etc. Er drittlei den stilen allerede...her kjører vi blandings-stil med litt av hvert, arvet og nytt, hjemmelaget og kjøpt. Deilig og avslappet stil...

....og ikke minst personlig, akkurat slikt et hjem liker jeg å være i:) Pusser opp nå og håper jeg får til det samme:) Synes det er litt vanskelig å sette sammen ting, ofte synes jeg det krasjer mens kanskje mener at om alt passer helt perfekt så blir det for kjedelig.

Sånn som kan man ha et speil i sølv med utskjæringer i en minimalistisk gang med rette linjer. Vanskelig vanskelig, vil jo helst ikke dumme meg ut:(

Ja, nemlig...

Jeg ønsker meg et hus som jeg har sett her i nærheten nemlig, der originalinteriøret er i den aldersklassen. Og grønnfargen i stua, med diskrete grå striper loddrett... lekkert.

Egentlig ønsker jeg meg det uavhengig av om det blir trendy eller ikke, jeg har bare kjempelyst til å bo i det jugendhuset!!!

1358

En gang med bare rette linjer trenger kanskje noe litt mer krummelert for å få en kontrast. Og et sånt speil får mer oppmerksomhet i et nakent rom enn i et overlesset. Så det kan jo være bra med litt krasj!

Det blir ihvertfall ikke 70talls i min stue! Jeg heller mer og mer mot det jordnære og dype, og naturprodukter. Kaffebord i råtre, for eksmpel.. med sølvlysestake oppå!

Og prismekrona er ikke ut! Den er kommet for å bli i maaaange sesonger til! Tidløs eleganse, heng på den et par kongler dersom du synes den er for "pen"!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...