Gå til innhold

Hvordan gikk overgangern fra sprinkelseng til "stor" seng for deres barn, og ved hvilken alder fikk de det ? Ble det mange turer ut av rommet eller ;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sønnen min var stor, han var tre år. han likte sprinkelsengen sin, det har "hans borg" ;) så overgangen gikk helt supert! var ikke ute av sengen en gang ;)

1 år og 4 mndr , gikk smertefritt. Noen ganger inn og si ifra at det var kvelden, ikk leketid osv, men ikke noe hyl eller mas. Hvis man tar det tidligere enn senere går det lettere er min overbevisning. Hvis man venter til barnet er midt i trassen vil det bare være enda en ting å krangle om ;) Og han falt ikke ut av sengen selvom han var liten. Hadde en sprinkelseng hvor man kunne ta av den ene siden og få "stor seng". Det gjorde at senga var svært lav og han kom seg opp og ned av senga helt på egenhånd ^^

Nå har han ferrarri seng :P Valgte selv ;) Og han elsker senga si virkelig! Løper til senga ved leggetid :P Så hvis man støter på problemer, så kanskje det blir lettere hvis man lar barnet velge egen seng ;)

Så bra :) Ser for meg at min lille ville gått ut av senga å lekt med lekene eller gått ut av rommet.. Er bare 2 år så jeg kan nok vente litt til :)

Kanskje jeg tar feil, men hører så ofte om dem så må følge barnet inn isenga x antall ganger etter leggetid ;)

Så kjekt at det gikk smertefritt :)

Er nok litt stas å få velge stor seng selv :) Hvor gammel var han når han fikk ferrarri sengen da?

Småen var 2 1/2. Og då fekk han nytt rom med ny høg seng med stige. Det tok to turar opp og ned så mestra han stigen flott :)

Det var ikkje noko særlig mas og opp og ned frå senga til å begynna med, men av og til kjem han ut for å få drikke.

Annonse

litt over to år når han fikk ferrarri senga ^^ Da var han stor gutt mente han, og ville ikke sove i babysenga lenger :P

Hilsen hu med ferrarrisenga

Vår lille på 2 år begynte å stå opp mellom 5-6 hver morgen når hun fikk stor seng :( Det kunne hun ikke med barnesengen, da satt hun bare pent og ventet at vi skullle komme å hente i7-8 tiden :)

Hei. Min første var rundt tre år. Stod ikke opp en eneste gang. Det gjør han heller ikke nå (7år) Min andre var 2 år og stod opp hundre ganger.. Tålmodigheten ble satt på prøve kan man si, men gikk greit etter ei laaang stund. Nå er han snart fem og er oppe to-tre ganger, drikke, do og en god unnskyldning.. Men da roer han seg.. Vesla vår er 2 nå og er fortsatt i sprinkelseng. Hos bestemora si sover ho i dobbeltsenga sammen med ho og det går kjempefint. Alle er forskjellige og har ulike behov. Det vi fant ut med nr 2 var at vi bare la ham i senga igjen, sa god natt og gikk ut. Til slutt sa vi ingenting, bare hadde på dyna og klappet han på kinnet. Det har sikkert noe å gjøre med at de vil være trygge?? Må vite at vi er der??

Storesøster fikk storjenteseng når hun var 2 år, for da fikk hun en lillesøster som skulle overta sprinkelsenga. Det gikk supert, hun prøvde aldri å gå ut av senga engang, tror ikke hun skjønte at det var fullt mulig, hehe.

Hørte ut som en tålmodighetstest det der med å måtte følge barnet innn på rommet "100" ganger, hehe)

Gjerne greit å planlegge å ha ferie noen uker når man får stor seng i hus, jeg hadde ikke vært menneske om jeg ikke hadde fått søvn flere dager på rad, gjerne uker ;) Tror vi tar det neste sommerferie, hehe ;)

De har vært ca. 1.5 år. Da har de begynt å klatre på senga, og det er ikke trygt. Etter å ha fått stor seng har de stått opp ett par ganger de første dagene.

2 år. En kveld med beskjed om å bli i sengen. Ellers ikke problem at han ikke er i seng om kvelden. Står opp tidlig, men det gjorde han også når han sov i sprinkelseng.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...