Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Hvilke reaksjoner har deres små hatt på hjørnetenner? Vi mistenker at guttungens reaksjon kan være at han ikke vil spiser. For 2uker siden hadde han et opphold på 5 dager, da han kun drakk melk, noen dager etter dette kom hjørnetennene oppe frem. Nå har han sluttet og spise igjen, og denne gangen tror jeg det er tennene nede som vil ut! Han er i helt fin form ellers, leker og koser seg hele dagen, men vil ikke spise! Det vil si, jeg har fått i han youghurt med gryn i og litt banan, men ellers nekter han å smake på alt jeg tilbyr! Ulempen er at han er veldig liten av vekst, og nå på 15.mnd kontrollen veide han nesten det samme som på 1års kontrollen. Etter forrige spisenekt hadde han en uke hvor han spiste veldig mye til hvert måltid, før han gikk tilbake til normalen! Noen andre som har opplevd liknende? Kan det skyldes tennene?
EgG Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Jeg tror godt at det kan være tenner da ja. Nå har ikke jenta mi fått hjørnetennene enda, men da de første tennene kom så spiste hun ikke. Tror det er et kjent fenomen, uten at jeg er noen ekspert på området. I tillegg kan man jo se det på om sovemønstret forandres og på avføringen, men det varierer jo fra barn til barn. Tror ikke du behøver å bekymre deg for vekten. Skjønner du tenker på det, men de skal jo ikke legge på seg like mye nå som før fylte 1år. Regner medgutten din går og da vil jo den økte aktiviteten også resultere i mindre vektoppgang.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 helt vanlig at barn helst vil ha kun melk/flytende ved tannframbrudd. :-) hadde ikke tenkt på vekta- som du sa tok han det jo igjen uka derpå, dessuten er det jo bare en kort periode det er snakk om :-) Bare gi han det han vil ha, tilby litt av hvert gjevnlig. Kalde produkter faller ofte i smak som youghurt, kald frukt/pure osv Hev hodeenden i senga bittelitt, da trykket i gommene kan lette litt, og smør gummene med dentox (eller hva det heter)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå