Gå til innhold

Noen som vet om et sted der jeg kan snike meg til å kaste litt søppel på en søndag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er litt søppel?

Er det fullt i restbosset ditt lag til noen mindre plastposer, ta dem i bilen, og dropp en pose i bosset på hver eneste bensinstasjon.

Synd dere bor slik til da, her bor vi nær fjell, der er det store konteinere ved yttefelt, ikke lenge siden vi fylte opp bilen vår og lempet opp i en slik konteiner :)

La det stå og fordel det i din egen søppelkasse ut over noen uker. Gjorde det nettopp selv da jeg hadde en storopprydning.

Synes det er dårlig gjort å putte slikt i andres søppelkasser uansett om det er hyttekasser eller firmakasser.

Annonse

Blir litt vanskelig å la det stå og fordele det over flere uker. Her i kommunen blir søpla tømt bare annenhver uke, selv om det flyter over før det er gått èn uke..så det er egentlig ikke nok plass til det vanlige husholdningsavfallet en gang. Det er et skikkelig problem. Egentlig bør vi dumpe søpla på trappene til kommunebygget.

hi

Har tømming av restsøppel bare annen hver uke vi også, men dunken blir aldri helt full likevel selv om vi er 10 i familien. Vi er flinke til å sortere ut papir, plast, glass og metall da. Matsøppel sorteres også fra, men det går i egne poser i samme kasse som restavfallet så det sparer ikke plass.

Når vi har ekstraopprydninger gjør vi slik det er foreslått her og lar det stå og fordeler det ut over.

I kommunen der jeg bor kan man kjøpe ekstra restsøppelsekker på bensinstasjoner og dagligvarebutikker for 30,-, som man kan fylle opp og sette ved siden av søpla. Kanskje det er en mulighet der du bor også?

Du bør ihvertfall ikke kjøre og dumpe det i noen andres kontainere. Det hendte det at noen gjorde der jeg jobbet før. De slang fra seg skap, tepper og sekker og vi måtte bruke mye tid og penger på å bli kvitt det igjen. Det som gjorde det ekstra irriterende var at det bare var 1 km fra oss og til en gjenbruksstasjon der private fikk levere gratis, mens vi som et firma måtte betale 200,- for å levere andres søppel.

Vent til i morgen og kjør det på dynga. De conteinerne som står rundt om er det noen som må betale for å tømme. Vi har to stående i barnehagen og utrolig irriterende når folk fyller de opp i helgen for det koster faktisk en del for oss å tømme dem. Ikke for å snakke om at vi må vente noen dager fra vi ringer til de kommer og i mellomtiden må vi stable søpla i kjelleren. Mye ekstraarbeide og det lukter.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...