Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #1 Del Skrevet 27. februar 2011 Vi har akkurat mistet lille gullet vårt når vi var halvveis i svangerskapet, og er hjemme igjen fra sykehuset nå. Jeg prøver å bearbeide sorgen, men så dukker det opp mange spørsmål: 1. Fikk dere vite hva som gikk galt? (Tenker på om fostervannsprøver, obduksjon, blodprøver o.l. gav noe svar?) 2. Hvor lenge ble dere anbefalt å vente til dere kunne begynne å prøve på nytt? 3. Hvor lenge ventet dere? 4. Hvordan type oppfølging fikk dere i neste svangerskap? 5. Gikk det bra i neste svangerskap? På forhånd takk for hjelpa! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142959022-noen-som-har-mistet-n%C3%A5r-de-var-ca-halvveis-i-svangerskapet-kan-dere-dele-tankene-deres-med-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lousje Skrevet 27. februar 2011 #2 Del Skrevet 27. februar 2011 Så uendelig trist at du mistet barnet ditt! Det er så grusomt og man føler seg så rå og alene. Jeg har ikke opplevd akkurat det samme som deg. Min lille jente døde ved termin, men det blir nok noe av det samme likevel. 1. Ja, vi har på en måte fått vite dødsårsak etter obduksjon. Det var to ting som skjedde og det ene utløste sannsynligvis det andre, men vi vet ikke hva som kom først. Jeg går ikke inn i detaljer her, men send gjerne en PM hvis du ønsker (er ikke her så ofte, men det hender jo). 2. Vi ble anbefalt å vente minst en full syklus etter renselsen. Vet at det blir gitt litt ulike råd om dette rundtomkring. 3. Vi ventet et par måneder før vi startet prøvingen. Ble gravid igjen fem måneder etter fødsel. 4. Vi fikk helt fantastisk oppfølging i neste svangerskap, både på helsestasjonen, hos fastlegen og på sykehuset (Ullevål). Hyppige kontroller og UL hos jordmor og lege på sykehus (helt unike mennesker!), opptrapping til flere ganger i uka de siste ukene. Kunne ringe direkte for å komme på ekstrasjekk om vi ble redde eller kjente lite liv. kontinuerlig vurdering ift eventuell innleggelse de siste ukene. Fikk selv velge mellom vaginal fødsel eller KS og avtale om at lille skulle ut to uker før termin. Alt dette ble faktisk avtalt før vi startet prøvingen igjen. Tror ikke vi hadde turt å starte på igjen så raskt uten lovnader om oppfølging. 5. Ja, det gikk bra i neste svangerskap! Har en sprell levende, frisk og helt fantastisk ettåring nå Jeg vil anbefale deg å melde deg inn på www.englesiden.com, et lukket forum for oss som har mistet barn. Der er det mange som er i samme situasjon som deg og det er lettere å prate om sorg, savn og følelser rundt det å miste og det å prøve på et barn til når ikke "hele verden" kan lese det man skriver. Håper det er litt hjelp i dette. God klem til deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142959022-noen-som-har-mistet-n%C3%A5r-de-var-ca-halvveis-i-svangerskapet-kan-dere-dele-tankene-deres-med-meg/#findComment-142959100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå