Gå til innhold

Ordinær ultralyd i uke 20????!!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷKajaƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2imagen

Anbefalte innlegg

Er det flere som har opplevd å få time til ordinær UL så sent? Trodde UL skulle være mellom uke 17 og 19 jeg? Når jeg var til legen satte han terminen min(menstermin) til 12 august. Dette er bare 2 dager i forskjell fra min egen, og det forskyver ikke ukeantallet mitt heller.

Trodde hensikten med ordinær UL var å få målt baby i forhold til gjennomsnittet ( er vel i disse ukene at størrelsen er mest lik hos alle babyer). I mitt forrige sv.skap hadde jeg også sen ul, men da i uke 19 ( som da viste seg også å være i uke 20) . Er ikke bekymret eller noe, men litt irritert bare. "Alle" andre får jo UL før meg! Til og med de som er kortere på vei!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142958959-ordin%C3%A6r-ultralyd-i-uke-20/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal også på UL i uke 20 (19+3) denne gangen. Har vært noe tidligere de andre svangerskapene- da hhv i uke 18 og 19.

Det stemmer at UL "optimalt sett" skal være i uke 17 til 19, men tviler på det har så stor betydning for utfallet. Babyene er nok fremdeles veldig like gj.snittlig i uke 20 - og uke 21 og 22 for den saks skyld, at det er fullt mulig å bruke resultatene fra en UL til å fastsette en nogenlunde riktig termindato! ;-)

Gleder meg til UL, forresten!!! :-D

Det er nok litt forskjell på rutinene på dette på forskjellige sykehus.. Jeg hører til SUS og her vil de ha deg inn i mellom uke 19-21.. Så jeg var altså 21 uker på vei når jeg var på ul... Gikk helt fint det, men kjedelig å vente så lenge selvsagt...

Jeg var der i uke 19, men har 2 veninner som måtte vente til uke 21/22. Målingene blir helt korrekte for det, men er selvfølgelig kjedlig å vente estra lenge. På sykehuset mitt var det rett å slett kø! Jeg ringte en mnd før jeg skulle inn å spurte om jeg fikk flyttet min time noen dager, men det gikk ikke nei, da måtte jeg eventuelt vente i 3 uker til! Så tror skjemaet er ganske fullt på de offentlige sykehusene :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...