Gå til innhold

Når ringer man lege - 3. dag med feber, eller etter 3. dagen, altså 4. dagen?

Anbefalte innlegg

Vil ikke virke hysterisk, og det er jo liksom vanlig at småbarn får feber. Iallefall stemmer det med minstemann i huset. Og av en eller annen merkelig grunn, bli han enten syk torsdag eller fredag, slik at jeg må ringe legevakten...

Han begynte med feber fredagsmorgen, så nå er deg akkurat 3 døgn siden.

Han Hadde nesten 40 i gårkveld, og 38.6 nå. Han er veldig varm, og synes jeg hører noen surklelyder i brystet, men er usikker om det bare er snotten som "sitter" fast i halsen. Han er veldig snotte, og hadde tykk gul snott da han stod opp i dag. Spiser litt, og drikker godt.

Hysterisk å ringe legevakten?

Fortsetter under...

Det kommer jo ann på allmenntilstanden. Ringer du bare fordi han har feber, så ville jeg ventet til i morgen når legekontorene har åpnet igjen.

Jeg har astmaunger, og jeg bruker å legge øret inntil brystkassen til barnet og lytte over lungene. Da hører du om surklinga sitter i lungene eller bare i halsen.

Du sier han spiser og drikker godt, da ville jeg ventet. Går jo ann å se det ann utover dagen også, om det forverrer seg elelr holder seg stabilt.

Hadde tenkt å drøye det litt ja :) Skal få kvilen sin i allefall. Pleier jo ofte å bli verre utover ettermiddagen, og han var ganske utslått i går.

Skal prøve å få lyttet litt, men han hiver meg vekk, hehe :)

Takk for svar

Når han skal hvile, så legger du han sånn at det er lett å lytte på han mens han sover ;)

Når han puster ut, så hjelper du til litt med håndflaten din, da fremprovoserer du evt lyder i lungene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...