Gå til innhold

Det begynner nærme seg tid for barnesete nr. 2. Noen som kan anbefale et? Bakovervendt, selvsagt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har besafe izi combi x3 og er kjempe fornøyd.

Vesla sitter høyt i bilen,, ser alt og har god plass til bena. Nakkestøtten og slene kan lett heises opp.

Hts har lang erfaring med bakovervendte seter.

Jeg valgte å ikke ha isofix, da kan vi sitte på med andre som ikke har isofix, men med er det jo klart lettere å instalere det i bilen.

Har jobbet på babyshop, så følte meg ganske trygg på at jeg klarte å sette det inn riktig i bilen.

Lykke til med valget.

Skrevet

Kjøpte det samme som henne over, bare vi kjøpte med isofix. Er veldig fornøyd.

Skrevet

Hmmm, ja, jeg må ha isofix - det er klart :) Skal se litt på det barnesetet. Noen som vet om tester?

Skrevet

Forbrukerportalen.no Eller søk på "best i test barneseter 2010" på google :)

Skrevet

Kjøpte Brittax Multitech sin. Den er en av de som har kommet best ut i tester for fremover og bakovervendte, i NCAP og NAF tester. Den er dobbelt-sikret slik at den skal tåle den ekstra tyngden uten å påvirkes større av sentrifugalkraften. Den har også et ekstra brett, slik at hun får god plass til bena når det er bakovervendt.

Skrevet

Vi har Britax Multitech til eldste, og er godt fornøyd med det- så kommer nok til å kjøpe samme til lillesøster også etterhvert=) Men veldig lurt å prøve setet i bilen først, for de bakovervendte setene tar myye plass, så det er ikke alle seter som passer i alle biler rett og slett. Har ikke Isofix, men ser heller ikke noe poeng i det, siden det står fastmontert i bilen hele tiden uansett...

Skrevet

Poenget med isofix er først og fremst at setet da er festet i ramma på bilen og sånn sett er vesentlig mer stødig om man kolliderer enn om setet er festet med belte. At det også er enklere å ta ut og inn er jo bare en bonus.

Skrevet

Men Isofix setene har vist seg å være mindre trygge i sidekollisjon (den vanligste kollisjonstypen). Brittax setet er festet med belte OG seler som er koblet til bolter som de fleste biler har.

Skrevet

Trygg trafikk anbefaler seter som har bestått plustesten utført i Sverige. Det ligger link på deres hjemmeside.

http://www.tryggtrafikk.no/Plustest+%E2%80 93+en+garanti+for+barnas+sikkerhet+i+bilen.b7C_wJbG3Q.ips

Hvis jeg husker riktig tar denne testen også hensyn til hvordan barnets hode og nakke er beskyttet. Jeg hadde også tenkt å kjøpe Brittax setet, men det besto ikke denne testen. Endte opp med Besafe Combi x3.

Skrevet

Vi har Akta Graco Cosmic comfort s og er super fornøyd med den:) :)

Anbefales! Sitter høyt,god plass til beina og god sidebeskyttelse:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...