pip pip Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Vi har besafe izi combi x3 og er kjempe fornøyd. Vesla sitter høyt i bilen,, ser alt og har god plass til bena. Nakkestøtten og slene kan lett heises opp. Hts har lang erfaring med bakovervendte seter. Jeg valgte å ikke ha isofix, da kan vi sitte på med andre som ikke har isofix, men med er det jo klart lettere å instalere det i bilen. Har jobbet på babyshop, så følte meg ganske trygg på at jeg klarte å sette det inn riktig i bilen. Lykke til med valget.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Kjøpte det samme som henne over, bare vi kjøpte med isofix. Er veldig fornøyd.
bitthen Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2011 Hmmm, ja, jeg må ha isofix - det er klart Skal se litt på det barnesetet. Noen som vet om tester?
Gjest Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Forbrukerportalen.no Eller søk på "best i test barneseter 2010" på google
Gjest Skrevet 27. februar 2011 #6 Skrevet 27. februar 2011 Kjøpte Brittax Multitech sin. Den er en av de som har kommet best ut i tester for fremover og bakovervendte, i NCAP og NAF tester. Den er dobbelt-sikret slik at den skal tåle den ekstra tyngden uten å påvirkes større av sentrifugalkraften. Den har også et ekstra brett, slik at hun får god plass til bena når det er bakovervendt.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. februar 2011 #7 Skrevet 27. februar 2011 Vi har Britax Multitech til eldste, og er godt fornøyd med det- så kommer nok til å kjøpe samme til lillesøster også etterhvert=) Men veldig lurt å prøve setet i bilen først, for de bakovervendte setene tar myye plass, så det er ikke alle seter som passer i alle biler rett og slett. Har ikke Isofix, men ser heller ikke noe poeng i det, siden det står fastmontert i bilen hele tiden uansett...
Kaspersen Skrevet 27. februar 2011 #8 Skrevet 27. februar 2011 Poenget med isofix er først og fremst at setet da er festet i ramma på bilen og sånn sett er vesentlig mer stødig om man kolliderer enn om setet er festet med belte. At det også er enklere å ta ut og inn er jo bare en bonus.
Gjest Skrevet 27. februar 2011 #9 Skrevet 27. februar 2011 Men Isofix setene har vist seg å være mindre trygge i sidekollisjon (den vanligste kollisjonstypen). Brittax setet er festet med belte OG seler som er koblet til bolter som de fleste biler har.
Februarfisk Skrevet 27. februar 2011 #10 Skrevet 27. februar 2011 Trygg trafikk anbefaler seter som har bestått plustesten utført i Sverige. Det ligger link på deres hjemmeside. http://www.tryggtrafikk.no/Plustest+%E2%80 93+en+garanti+for+barnas+sikkerhet+i+bilen.b7C_wJbG3Q.ips Hvis jeg husker riktig tar denne testen også hensyn til hvordan barnets hode og nakke er beskyttet. Jeg hadde også tenkt å kjøpe Brittax setet, men det besto ikke denne testen. Endte opp med Besafe Combi x3.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 27. februar 2011 #11 Skrevet 27. februar 2011 Vi har Akta Graco Cosmic comfort s og er super fornøyd med den:) Anbefales! Sitter høyt,god plass til beina og god sidebeskyttelse:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå