Gå til innhold

Deprimert grunnet FEIL kjønn!!

Anbefalte innlegg

Normalt har jeg STOR forståelse for mennesker med depresjon. Men så kom jeg over en tråd på depresjons forumet, som jeg desverre har null medfølelse for. Kjente bare jeg ble sint og provosert når jeg leste dette. Det er en ting å kanskje bli litt skuffa med en gang. Men noen som er så utakknemlig vet jeg rett og slett ikke om fortjener å få barn...huff...

"Jeg er gravid og skal ha gutt. (Har jente og gutt fra før.) Hadde utroooolig lyst på jente denne gangen. Har prøvd å bli gravid m jente i to år nå ved å bruke div. råd funnet på nettet. (Sex før el, kalsium, stilling osv.) Da jeg fikk vite det ble gutt, fikk jeg en kraftig depresjon. Kan dessverre ikke for at jeg føler slik jeg gjør, og skuffelsen over at jeg føler slik jeg gjør, gjør alt enda vanskeligere. Er er sorg over jenta jeg aldri får. Magen vokser og jeg kjenner liv. Likevel skulle jeg ønske jeg ikke var gravid m denne gutten. Ville heller bare hatt to barn da. Føler meg helt grusom. Ser bare mørkt på alt nå. Er det noen som har vært gjennom noen lignende, og har noen gode råd å komme med? Hadde satt utrolig pris på det! "

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142958864-deprimert-grunnet-feil-kj%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

99% av de som leser dette vil jo synes dette er helt horribelt å være så opptatt av kjønnet. Dama er tydelig syk og trenger hjelp, under en depresjon tenker man ikke rasjonelle tanker. Det er på samme måte som under fødselsdepresjon - hvor man ikke kan være glad i barnet - i etterkant ser man jo at det var helt irrasjonelt og at man tok feil.

Er sikker på at denne dama vil elske gutten sin overalt på jordet, hun trenger bare å bli frisk først...

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Jeg syns det er trist at hun er lei seg pga det.. MEN jeg syns ikke det er så snilt av deg å henge ut den personen på dette forumet!!! Hun har skrevet det på deprisjon forumet for en grunn...

Ja, det er mange ting man kan bli nedstemt av, og hun er jo meget ærlig ang sitt. Tror nok hun depresjonen er forsterket av at hun føler seg som en dårlig mor som har avesjon mot gutteforsteret. Tror det er mange som innerst inne blir skuffet hvis de har ønsket seg et kjønn og det viser seg at det blir det motsatte, og er man i tillegg disponert for depresjon så kan dette være nok til å utløse det. Ikke døm henne, please! Hun blir nok en veldig god mor for alle sine barn, men trenger nok litt hjelp ang psyken sin.

Det har stått tre forskjellige steder her før, er en av de som har svart før.

Dette går mye lenger enn å bli "bare" skuffet der og da.

Hun prøvde i to (!) år å bli gravid med jente. Hun skulle ønske hun ikke var gravid med denne gutten.

Hvis det er så viktig får en heller dra til utlandet hvor en kan velge kjønn da!!

Hun trenger hjelp, og får hun det ikke er jeg redd guttene trenger hjelp om noen år også.

jeg hadde det litt på samme måte da jeg fikk vite at jeg ventet ei jente. på den første ul jeg var på sa de at det var en gutt. jeg ble kjempeglad, da vi allerede hadde en gutt fra før. følte at dette "kunne" jeg :) jeg snakket til gutten i magen, omtalte babyen som prinsen eller han... men på neste ul vi var på, fortalte han meg at det var ingen gutt der, men ei jente. jeg kjente at jeg ble lei meg, jeg var jo blitt så glad i denne "gutten" min... det tok meg faktisk ett par uker å venne meg til å kalle babyen for henne istede for han. men da jeg fikk vendt meg til det, ventet vi kjempespent og lykkelige på den lille prinsessen :)

så det kan hende alle. hun blir nok ikke nor dårlig mor for denne gutten hun venter, selv om hun hadde et (kanskje litt for sterkt) ønske om å få ei jente...

Annonse

Hadde dere lest hva hun skrev hadde nok dere også ment at dette var langt over normalen.

Og hun har jente og gutt fra før, bør kunne begge deler da.

Hun vil at jenta skal få en søster, ikke ett ord om at gutten får en bror.

Mannen hennes er jo også litt oppgitt over hennes reaksjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...