Gå til innhold

Gifte oss eller ikke?

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen er gravide med nr.2,og har siden førstemann (9 mnd) hatt lyst å gifte oss... eneste problemet er at jeg er veldig engstelig i forhold til å gifte meg i kirke... dvs: jeg er en veldig sjenert person og har siden ungdommen slitt endel med angst...jeg har gått endel til behandling for dette og det har hjulpet meg mye, men tanken på å gå opp kirkegulvet og å stå foran alle vi kjenner skremmer meg veldig og jeg kjenner alle følesene komme strømmende tilbake.......mannen i huset er veldig religiøs så for han er det kirkebryllup som er tingen,og jeg vil selvfølgelig gi han det han ønsker...men jeg er så nervøs for hele greia med kirka... er det noen der ute som har følt det på samme måte, men som har klart å gjennomføre det??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142958682-gifte-oss-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er noen som krever et bryllup med litt størrelse på også. Men får du en skikkelig brude-makeover på forhånd, ser du uansett ikke ut som deg selv ;-) Du kan til og med bruke slør over på vei opp mot alteret.

Du behøver heller ikke si noe på festen ved å skrive en sang til brudgommen. Men det er likevel forventet at du skal vise oppmerksomhet til en god del gjester i løpet av kvelden. Det kommer i stor grad gjestene til å sørge for selv, for tanter av yngre og eldre årgang kommer til å stanse deg og komme med sin begeistring og spørre om kjolen.

Hva med kirkebryllup der kun noen få som du er trygg på blir invitert? Jeg skjønner jo at mannen din ikke vil stikke innom byfogden en tirsdag når han er religiøs og faktisk mener noe med kirkebryllupet, men det er mye du kan gjøre for å bli trygg i situasjonen. Begrense antall gjester, og f eks sørge for at dere (brudeparet) allerede er oppe ved alteret når folk ankommer, så slipper du canossagangen oppover løperen.

ja det var jo en ganske god ide, med å allerede stå ved alteret når folk kommer.. hmm...

er jo ikke sånn at jeg vil se ut som noen andre med en make-over,som blir foreslått ovenfor.....!!! jeg vil jo være meg, men er bare veldig sjenert... dette er veldig vanskelig...jeg var i to bryllup i sommer og så brudeparet som hadde det sååå fint på dagen sin og ønsket meg selv en sånn dag....er bare så utrolig skummel tanke å faktisk skulle gjennomføre det selv...hehe... høres sikkert rart ut for dere andre - "alle" vil jo være prinsesse for en dag! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...