FrøkenF Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 Jeg begynte å klø på magen og på armene for noen dager siden. Leste på nett at kløe ikke er farlig så lenge man ikke begynner å klø under føttene og i håndflatene....Men nå har jeg altså begynt å klø der og! Klør faktisk over hele kroppen, men er usikker på om det er reell kløe eller om jeg rett og slett bare har vært så redd for å få denne kløen at jeg har begynt å klø. Dere som har/har hatt svangerskapskløe; fikk dere noe utslett i i tillegg til kløen? Jeg har fullt av røde prikker der jeg klør.... OG, når ringer man lege/jordmor? Nå er det jo helg og vinterferie, men er kanskje dumt å vente en hel uke? Ah, kanskje bare nevrotiske lørdagskveldstanker dette...
aprilprinsesse2011 Skrevet 26. februar 2011 #2 Skrevet 26. februar 2011 ring fødeavdelingen der du hører til, om du er usikker bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. har selv ikke erfaring med svangerskapskløe, men klør til tider på magen. men d gir seg når eg smører på fuktighetskrem. med meg vil eg tro d kommer av huden som strekker seg, for d var sånn forrige gang eg var gravid oxo
kine38 Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Jeg klør også på magen og dette er jo bare for at huden strekker seg. Kløe i håndflater og under beina skal sjekkes opp. Tar noen blodprøver for å sjekke dette. Jeg ville ringt føden. Svangerskapskløe kan være alvorlig. Enig med aprilprinsesse om at det er bedre å ringe en gang for mye!
kjærevene Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Hei, jeg hadde svangerskapskløe i mitt forrige svangerskap, og har fått det igjen nå. Jeg klør kun inni hendene, på føttene og magen. Er rødflammete inni hendene, men kun der jeg ser forskjell i huden. Jeg husker sist svangerskap at de tok blodprøver for å følge med på leverfunksjonen min, men jeg husker ikke at de nevnte noe om at dette kunne være farlig for babyen. Dette er 7 år siden. Denne ganger har jeg sjekket opp litt selv, og lest artikkler at det kan være veldig farlig for fosteret etter uke 30. Jeg er i min 30 uke nå, og skal til legen og få sjekket dette på mandagen. Hvor langt har du kommet? Jeg har ikke gjort noe med det før ,oppdaget det for 5-6 dager siden....utrolig kjedelig.
oktober2014baby Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Hei! Jeg var hos legen på torsdag for akk samme problem som deg. Kløv over hele kroppen, også inni håndflatene og under beina. Tok blod prøve for å sjekke gallesyre verdien i kroppen. Og den var på 44, altså alt for høy. Fikk komme opp på sykehuset lørdag, tok UL alt fint med baby. Tok nye blodprøver når jeg ikke hadde spist for å sjekke om verdiene fremdeles er like høy. De sa dersom verdiene er forsatt høye setter de i gang fødsel en eller to uker før termin. Det var ingen risiko for barnet før det nærmet seg termin. Jeg er nå 34+6. skulle ringe imorgen ang svar på nye blodprøver.. Lykke til - ville ha sjekket om du har det samme!
FrøkenF Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2011 Takk for svar! Skal sjekke det opp denne uka:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå