Gå til innhold

Har dundrende hodepine også når jeg sover. Normalt?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått så utrolig vondt i hodet. Er i uke 13+3. Det er nesten så jeg får vondt bak øynene.

Til og med når jeg sover har jeg vondt.

Har ikke vært plaget med hodepine før.

Hodepinen er konstant og jeg har hatt det et par dager nå, den blir ikke mindre og jeg blir helt slått ut.

Passer litt dårlig når jeg har ei på 14mnd, full jobb og 50% studier, og to eksamener om 14 dager:-(

Er dette normalt? Og hva kommer det evt av?

Forslag til hva jeg kan gjøre?

Fortsetter under...

Det høres ut som om du har en travel hverdag med jobb, skole, småbarn, gravid og eksamenslesing. Det du nevner minner meg mye om stresshodepine som jeg av og til har hatt. Jeg har hatt det i enkelte perioder/dager hvor jeg har stort press på meg eller stresser mye og har det veldig travelt på jobb/hjemme. Da tar jeg med meg hodepinen i drømmeland... Er ellers ikke plaget med hodepine eller migrene til vanlig.

Det eneste som hjelper, utifra min erfaring, er å roe ned - drikke vann - slappe av - gå og legge seg tidlig og få nok søvn...

Antagelig sitter du med skuldrene oppunder ørene og da blir skuldre og nakken stiv og da får man vondt i hodet. Pass på når du sitter og leser at du senker skuldrene, det samme når du jobber og også når du løfter barnet ditt. Du kan også tøye litt forsiktig der du kjenner at det er stivt. Massasje fra mannen er også lurt. Hvis det fortsetter kan det være lurt å gå til legen å få en henvisning til en fysioterapeut som kan hjelpe deg å løsne musklene og gi deg tips til hva du burde passe på for å få løsnet opp.

Tusen takk for svar.

Jeg er usikker på om det er stresshodepine. Har bare mye å gjøre, men føler meg ikke så veldig stresset. Jobber jevnt og trutt. Legger meg kl 2230, så får nok søvn. Men jeg blir litt stresset av og ikke fungere 100% for da får jeg ikke gjort alt som kreves av meg på en dag.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...