gulterkult Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 Syns det lukter så stramt. Vasker godt morgen og kveld, men helst bare med vann under bleieskift på dagen, om det ikke er bæsj. Noen tipset å ta litt olje på. Andre tips? erfaringer?
2010 Mammaen Skrevet 26. februar 2011 #2 Skrevet 26. februar 2011 Må bruke nok vann er min erfaring. Hvis det er ille skyller jeg gutten vår i vasken. Ellers bader vi han nesten hver dag for at lukten ikke skal "feste seg". Da kommer ikke den vonde lukten. Det blir bare sånn lukt i en innesperret bleie med tiss i tror jeg...
Hanna30 Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Dette er en reklame da, så vet ikke om det er sant, men jeg har iallefall erfart at min ikke blir ren av bare vann: http://annonse.klikk.no/kunder/natusan/vann_ikke_nok.html Jeg bruker litt babysåpe/shampo på kluten (sånn som er uten ordenltig såpe, og fri for parfyme/parabener og slikt selvfølgelig). Da blir han ren og huden holder seg myk, og han blir ikke sår. Blir fort sår om jeg bruker bare vann, sikkert fordi det da alltid vil være igjen litt bakterier. Har dårlig erfaring med olje, den legger seg bare utenpå, men tar ikke vekk bakteriene, så det lukter fortsatt om jeg bruker det.
Hanna30 Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Må legge til at jeg ikke bruker såpe ved hvert skift altså. Bare om han bæsjer. Men det ser det jo ut som om du gjør allerede.. Bader han ofte da? Jeg merker at min må bades oftere etter hvert (han er også 8 mnd), både pga lukt nedentil og pga. grøtsøl;) Bader ca. annenhver dag.
Nat27 Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Jeg vasker med vann og olje morgen og kveld, og ved evt. bæsj i løpet av dagen. All sur lukt blir borte vekk Vær ellers obs på at noen bleier lukter mer enn andre, lukten setter seg også på huden. Pampers f.eks. lukter fælt, Libero er bedre. Men du.. Lukter urinen stramt, eller er det mer sånn sur,innestengt lukt? For hvis det er sånn skikkelig stram urinlukt kan det kanskje tyde på en urinveisinfeksjon? Husk at de små ikke trenger å ha noen symptomer på det, ikke virker det som de plages med det heller..
gulterkult Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2011 Nat27: Hm...nå ble jeg usikker på hva det egentlig lukter, stramt eller innesteng? lukter vel strammere enn nede i søppelbøtta, den lukter mere gammel og innestengt liksom... Han er veldig lite utilpass og i fin form, så vil ikke bekymre meg for det. Bruker Libero. Skal følge godt med og begynne med olje takk for svar!
gulterkult Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. februar 2011 Vi har badet 2g i uken, men gjør det vel hver 3.kveld nå, Hanna30.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå