Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 Ammer fortsatt, og hun er 13 mnd: Morgen, formiddag, kveld og natt (noen ganger 2 ganger om natta). Hun spiser sjelden frokost, litt lunsj, middag og litt kvelds. Føler at jeg ikke kan være helt ærlig med ammefrekvensen med helsesøster, da hun synes at hun burde greie seg uten nå, foruten en skvett på kvelden. Noen andre som ammer mye, eller er jeg av de sjeldne..?
Karma! Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Ammer mini som er rett over året enda. 2-4 g dagen. Alltid morgen og kveld og som regel 2g på dagen hvis jeg ikke er på jobb. Ammet eldstemann til han var 2år Har tenkt å amme mini over vinteren, skal på weekend tur i juni så frem til det tenkte jeg :-) Slutta å amme begge ved 6-8mnd alder på natten. Men du velger jo hva som er best for dere :-) trives du m d så er d jo ikke noe poeng i å slutte :-) Jeg er ung mor å blir alltid 'ertet' for ammeforkjempingen min :-p jeg tror folk bare er missunelige for de ikke kan gi barnet det beste/naturligste som finnes :-) Men hvis det går ut over fast føde når de er over året hadde jeg nok begrenset meg :-) hva med å amme etter mat?
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Amm i vei, ingen ting er bedre :-) Jeg ammer selv gutten min på 16,5 mnd. Han får morgen og ettermiddag, av og til kveld. Vi koser oss med ammingen, og har tenkt å fortsette helt til vi ikke koser oss lenger. Amming er flotte greier, og jeg syns ikke man skal slutte/kutte ned, bare fordi noen andre mener at man skal gjøre det.
_Løvemamma_ Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Datteren min er 14,5 mnd, og ammes vel minst 4-5 ganger i døgnet, ofte mer. Hun spiser litt mindre enna ndre barn på hennes alder, men legger like godt på seg. Så lenge det ikke blir et problem i form av at datteren din ikke legger godt nok på seg elle rbegynner å mangle næringsstoffer så er det jo ingen grunn til å forandre på ammingen så lenge dere begge trives med det? Om vi vil hun skal spise litt mer fast føde så kan du jo ventemed å amme til etter måltidene. Helsesøster har slett ikke alltid rett, og det er veldig delte meninger mellom helsesøstre om hvor lenge det er gunstig å amme, når barna bør sove natten gjennm sov. Gjør det som føles riktig for deg og barnet ditt, du Så lenge det ike er snakk om tingsom angår din dattters helse og trivsel, så trenger du ikke fortelle HS ar du ammer om natten, om du ikke er komfortabel med det. Jenta mi ammes om naten, men tror ikke HS vet det. Har styrt unna hele temaet med amming og bare svart lett at vi ikke har problemer og ammingen går på skinner (da hun var mindre og ammeproblemer var et tema), for jeg vet at hun er ganske uenig med meg ang amming, og har ingen behov for å diskutere det eller forsvare valgene mine ovenfor henne.
FrøkenSprøken Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Jenta vår er 12 mnd, og jeg har ingen planer om å slutte å amme på eeeevigheter enda Har veldig lite melk, da. Så blir liksom ikke de store mengdene hun får, men hun får sikkert pupp 5 ganger i døgnet, sånn gjennomsnittlig. Synes amming er kjempekos, jeg, så kommer til å fortsette så lenge hun vil ha Har plagdes mye med amminga, da, så kanskje derfor jeg ikke riktig klarer å se for meg at jeg skal slutte...
Mia29 Skrevet 28. februar 2011 #6 Skrevet 28. februar 2011 Jeg ammet bare til hun var ca 12 mnd, da punpet jeg de siste to månedene fordi hun ikke ville ta puppen lenger. Men jeg skulle gjerne ammet lenger om hun hadde villet det. Synes det er merkelig når helsesøstre har slike uttalelser om amming. Inntil videre tyder jo all forskning på at det du gjør er bra for barnet ditt. Kjenner mange som har ammet mye hyppigere enn deg etter at barnet passerte 12 mnd. I hvilken grad de har spist mye eller lite av annen mat har variert fra unge til unge. Den melka du ahr nå er jo uansett ikke så næringsrik og fet at den i noen videre grad bør fortrenge annen mat. Så lenge barnet ditt har en sunn vekt og ellers ingen mangler er det bare å fortsette ammingen så lenge du og barnet ditt trives med det. At hun ikke spiser så mye av annen mat enda trenger ikke ha noe med ammingen å gjøre. Det er jo virkelig ikke sånn at alle som introduserer fast føde fra 4 mnd og slutter og amme før 12 mnd får unger som spiser masse, regelmessig og perfekt. Vi må huske at innenfor normalen finnes det store variasjoner. Lykke til videre med både amming og mat! )
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #7 Skrevet 28. februar 2011 Jeg elsker å amme, og jeg ønsker meg å amme en stund enda. Jenta mi er tretten måneder. Hun viser dog at hun begynner å miste litt interesse. Vil ha på morgenen, men på kvelden er det visst ikke så nøye lenger, hehe. Jeg har hatt en så vellykket og fin ammetid, at jeg får nesten vondt i hjertet når jeg tenker på de som ikke har fikset det å amme. Og så tør man nesten ikke si det høyt da, men jeg føler at jeg har en utrolig nær kontakt med datteren min som jeg føler man umulig kan få ved å gi flaske. (huff, håper ikke det sårer noen) Særlig når jeg ser at mange som gir flaske lar barnet sitte i vippstol mens det får mat osv. Hudkontakt er så innmari viktig. Men nå er jo ungene over året da, hehe...
Trultetryne Skrevet 1. mars 2011 #8 Skrevet 1. mars 2011 Jeg ammer fortsatt, og jenta mi er 15 1/2 mnd. Stort sett morgen, kevld og natt. På 15 mnd kontrollen sa ikke helsesøster noe på at vi fortsatt ammer på natt. Dette måtte vi styre selv mente hun.
Serial mom Skrevet 1. mars 2011 #9 Skrevet 1. mars 2011 Jeg ammer minsta på 13 mnd fortsatt, masse. Hun har ikke klart å spise noe særlig fast føde tidligere, så hun får vel litt i overkant mye morsmelk ift snittet, men sånn er det nå bare. Ammet storesøsteren hennes til hun var 22 mnd, da sluttet hun selv Ammet også henne ganske ofte da hun var mindre. Bryr meg ikke så mye om helsesøsters meninger om akkurat amming, det styrer jeg selv. Men spiser de ellers greit på dagtid, så er vel ikke nattamming det de har mest behov for, så for søvnen og tennenes del, så er det først og fremst der man bør kutte, når man skal skjære ned litt.
Mikina Skrevet 7. mars 2011 #10 Skrevet 7. mars 2011 Hei. Jeg ammer fortsatt gutten min på 13 mnd. Vi koser og trives begge godt med ammingen og tenker å fortsette så lenge det føles naturlig for oss begge. Det virker som om lillegull bare blir mer og mer glad i puppekosen. Problemet er at han i det siste har begynt å rive meg i genseren i tide og utide, for å stikke hendene innenfor og dra fram puppen selv. Kanskje ikke helt heldig? har fortsatt mye melk så det blir fort endel kos i løpet av dagen. Han klarer seg uten pupp i barnehagen på ukedagene, men får gjerne litt ekstra kos i helgene...
Mikina Skrevet 7. mars 2011 #11 Skrevet 7. mars 2011 ...ellers spiser lillegull som normalt -som alle andre barn på hans alder.
AngryBird Skrevet 7. mars 2011 #12 Skrevet 7. mars 2011 Ammer bare på morran, men av andre grunner enn at det bare er da snuppert er interessert. Tror jeg hadde gitt f i helsesøster og gjort det som føltes rett;) Hvorfor ikke kose seg med amminga så lenge den varer:D
AngryBird Skrevet 7. mars 2011 #13 Skrevet 7. mars 2011 ..ble litt feil her. Skulle være "men IKKE av andre grunner enn.."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå