Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken størrelse var ditt barns første sko? Til å gå i, altså.

Vi har ikke hatt sko til ho før nå, har latt ho gå barføtt eller i sokker inne og Stonz ute. Men nå når snøen har reist så må vi ha sko.

Og nei, jeg har ikke tenkt å springe til skobutikken alene og kjøpe den størrelsen som flest svarer her inne. Jeg er bare litt nysgjerrig på hvordan dere har gjort det med første sko og gjerne også litt på hvilken type sko dere har valgt osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte den tradisjonelle "lære å gå skoen" jeg.

Den er høy og støtter ankelen godt, og gir dem litt støtte balansemessig den første tiden.

Sånn jeg tenker er de ikke ute så mye i søle og diverse med en gang allikevel.

Jeg kjøpte str nitten. Tok mål av foten, så av skoen og prøvde på. De på skobutikkene har god erfaring som regel, og kan hjelpe deg med hva som vil passe ang mål.

Jeg har også kjøpt et par som jeg håper passer til sommeren i str 20.

Regner med det blir en del sko etterhvert. Det finnes jo så utrolig mye fine barnesko!!! <3

Bare så synd de er like dyre som voksensko....

Skrevet

Tror det var i str. 18-19. Liten fot:)

Skrevet

min har store føtter og hadde størrelse 21 da hun var 12mnd.

Tok henne med til butikken hvor de målte føttene hennes slik at vi fikk riktig str. Her i england har de noe som heter "first shoes" til de som nettopp har lært seg å gå så hun fikk et slikt par.

Har tatt med henne jevnlig til skobutikken for å få målt føttene hennes og hun byttet til str 22 når hun var omtrent 15mnd. Målte de igjen i dag når vi kjøpte nye sko og da var hun 22.5 i str. (18mnd)

Her er de nye skoene hun fikk seg:

http://www.ecco.com/gb/en/collection/kids/infants/750071/56924/detail.do

Skrevet

Inne bruker vi skinntøffel fra Name-it, str. 22-24, er 15 måneder. Har adidas joggesko i str. 20 som brukes av og til, men ikke lenge om gangen da han fort blir svett på foten. I barnehagen har han en filttøffel fra ponny, den puster bedre enn joggesko og andre sko.

Men alltid viktig å prøve skoen på barnets fot syns jeg. ute bruker han vintersko i størrelse 22. Skostørrelse varierer fra sko til sko. Lykke til med skovalg:)

Skrevet

Inne går hun bare med sokker som regel..:) (går ikke i barnehage enda)

Den første skoen vi kjøpte var vintersko og den var i str 23 (siden det skulle være plass til ullsokker også), men på pensko har hun str 21..:)

Skrevet

Hei.

Snuppa her begynte å gå 10 mnd og vi kjøpte sko da hun var 11 mnd. Hun brukte da str 16, har små føtter. Nå 15 mnd bruker hun str 18. Det var ikke lett å finne små støvletter til henne. Men, hun er ei sånn som vokser rykk og napp. Plutselig må jeg kanskje hoppe over et str :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...