Gå til innhold

Hvordan vogn skal dere ha, og hvor mye penger legger dere i det?

Anbefalte innlegg

Sist gang kjøpte vi en TFK joggster på venners venner salg, til 1300 kr. Nypris på vogna var 5-7 000.. Litt av et catch.

Men det gjorde også at jeg aldri vurderte noen andre vogner, og at jeg nå synes det er megakjipt å måtte betale 8-10 k for en vogn.

TFKen vår bruker vi enda til vår treåring, hun sover i den i barnehagen og jeg har den med når vi er på lengre turer. Jeg har vært VELDIG fornøyd med den, men synes at den ser ut som et takras, synes ikke den er fin i det hele tatt.

Så jeg er SÅ usikker på hva vi skal gjøre neste gang!

Hvordan vil det forresten være å bruke den samme vogna til nestemann, etter at den har vøært brukt daglig i 3 år?....

Hvordan vogn kjøper dere/ser dere på?

Hvor får man mest for pengene?

Fortsetter under...

Gjest Tutt1-2-3!

Jeg kjøpte tfk joggster twist på januarsalg i år. Har termin i mai, så har ikke testet den ut enda, men den virker helt ok!

Å bruke samme vogn til to barn bør ikke bli noe problem! Jeg brukte samme til mine to første, men da ble den utslitt! ;)

Her har vi 3 vogner allerede så her blir det ingen nye. Har en litt tung sovevogn som er blitt brukt til 3 barn før, en byvogn som er brukt til to og en tvillingvogn som har vært hos 2 familier før oss. En gammel vognpark her, men det funker.

Jeg legger gladlig mye penger i vogn. Har flere vogner, og har enda tilgode å finne en vogn som dekker alle mine behov. Den nyeste vognen er en emmaljunga city cross. Ikke så veldig dyr 5400 kr for sportsdele og 1890 kr for bagen.

har også tfk:) veldig fornøyd:) vi kommer til å bruke den på nr 2 også...bagen er så og si nesten ikke brukt så d er ikke noe problem, sports delen er vel litt mere slitt men tror den skal holde...skal sende den til rens så den får en skikkelig overhaling. må også kjøpe til nytt nett på kalesja og regntrekk men d koster ikke all verden:) evt vurdere ny lett trille senere:) deilig å slippe å tenke på hva man skal kjøpe inn denne gangen...eneste hvis d blir en gutt da blir d litt shopping av klær med e er bare kos:)

Annonse

Har sett på Easywalker qtro, den er firhjul men sånn firhjuling som bugaboo er, så da er den jo kul. har bare sett den på nett. Er bare uke 15 så litt tidlig er det jo. Min mann vil kjøpe brukt, men det er en ny modell så det er ikke så mange til salgs enda. Men skal uansett ha en vogn som kan ha bilstol festet på seg.

Vogner er drit dyrt syns må jeg, men men.

Vi har sett på en Mountain Buggy Terrain. Bor rett ved skogen og har en bratt grusvei ned til oss, så vi vil ha en vogn med store hjul. Det er også mye bakker der vi bor, så det er sikkert veldig greit med den ekstra håndbremsen. Men den er dyr, og jeg har ikke finni den brukt. Det er heller ikke så mange som selger den i Norge, så vi skal i så fall kjøpe den i Sverige.

Vi kjøpte ny simo kobi vogn for 2 år siden som dattera vår har brukt i ca et år, så nå tenkte vi at vi bare kjøper en brukt søskenvogn i tillegg. Fant en simo kombi søsken til 1500 kr så vi kjøpte den og fikk med en søsken sportsvogn for 500 kr også:) så nå har vi 3 vogner. Regner med å bruke søskenvogna iallefall i starten også bytte over til den enkle simoen etterpå:)

Vi var innom enormt mange vogner sist. BRIO, Emmaljunga, SIMO + et par reisetriller. Emmaljungaen ble ljøpt ny, men KUN sportsdelen. Den skal vi bruke som sovevogn i barnehagen til den nye lille som kommer. Så vi må ha en ny bagvon, siden begge bagvognene er solgt videre.

Vi kommer nok til å legge endel penger i det, for vi er ganske sære begge to, når det gjelder smak. Valget denne gangen har falt på Bugaboo Chameleon. Vi sjekker litt rundt hvor det er billigst å kjøpe en, og tror det blir til at vi bestiller fra ebay.

Jeg er også bærefantast, så når vi er ute og går turer og sånt, så blir det nok til at vi bærer mer enn vi triller, så jeg føler egentlig ikke behov for noen sånn "skogsvogn".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...