Gå til innhold

Overreagerer jeg, eller har jeg grunn til å bli frustrert!?!?


Chrjstine

Anbefalte innlegg

vet jeg har mye hormoner som får følelser til å løpe løpsk. Så lurer noen ganger på om jeg faktisk har grunn til å reagere. Men når samboern min sitter å spiller tv spill dag inn og dag ut, må det da være lov å si ifra!! nok får være nok!

ble vistnok e3nige i at han skulle slutte med det senest i går. men dagen i dag startet jo med på med tv og xboks, og ja, nå er kl 8 om kvelden og jeg sier at : det har ikke noe åsi hvem spill du spiller, like dumt forde.

 

så får ejg tilbake at jeg skal skjerpe meg, slutte å være så barnslig, han har da ikke spilt lenge nå, han snakka da litt med meg istad osv..

 

sikkelig stimulerende med en kjæreste som sitter å stirrer tomt inn i en tv og mumler noen ord nå og da.

 

værtfall når jeg ikke er i form til å dra ut og finne på noe over lengere tid en en time ca.

 

lurer på om det er jeg som er hysterisk og burde ta meg sammen eller om det faktisk er realistisk av meg å slå litt ned i bordet når det gjelder mange timers spilling som blir lovet "skal bli slutt på det nå" gang på gang. noe som ikke er tilfellet...

 

glad for alle type svar:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei.

 

Jeg tenker at det kommer litt ann på hvor mange timer om dagen han sitter å spiller? blir det så lenge at du nesten ikke får sett på tv eller at det begynner å ødelegge kommunikasjonen deres og komme i veien for at han ikke klarer å rive seg vekk for å heller dra å finne på noe med deg,så blir det jo et problem..

Kansje dere kan komme fram til en ordning som passer dere begge.at han forexempel kan spille når det ikke krasjer med favoritt programmene dine hehe,eller i så fall trykke på pause til programmet ditt er ferdig,eller han kan spille når du ikke er hjemme,for da er du heller ikke tilstedet og blir irritert av det.og om det skulle dukke opp noe som han trenger å bli med deg ut på eller hjelpe deg med hjemme,så må han ikke være vanskelig med å legge spillet til side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du overreagerer.. en voksen mann som sitter å spiller såpass mye som flere gang for uken er ikke bra..

 

Jeg selv har vært svært avhengig av World Of Warcraft, spill er avhengigskapende!!! Det er 4 år siden jeg sluttet å spille og fremdeles kjenner jeg fysisk verk etter å spille WOW igjen..

 

Sier ikke at mannen din er så ille, men spiller man mye i løpet av ei uke er man nok litt for hektet, og særlig om man reagerer med å bli sin/irritert for at du påpeker det..

 

Men i stede for å snakke til han prøv å snakk med han når han ikke spiller, forklar hvordan det er for deg å sitte på sidelinjen å se dette. Forklar hva du trenger.. Spør hvorfor han spiller? Prøv å kom fram med ett kompromi som dere begge føler er greit.. Før han rekker å sette seg for å spille ha noe planlagt aktivitet og få han med.. ta han med ut av huset så tenker han nok ikke så mye på spillinga.. Uvaner er tungt å endre på men det går ant :) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min kar er også gla i tvspill., men han spiller stortsett lenge bare når jeg er ute på ettermiddagene, og hvis jeg setter meg lenge på nettet, så spiller han litt, men da pleier vi å spørre hverandre om den andre er ferdig snart, så vi kan gjøre noe sammen.

 

Forklar ham at du har lyst til å pate sammen, eller gjøre noe sammen, men ta den praten, som nevnt, når han ikke spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg hadde fjernet alt ifra huset. Om min mann hadde oppført seg som et barn, som denne mannen gjør, så hadde jeg gjømt utstyret. Jeg gidder ikke trygle og be mannen i huset om å ta ansvar, altså! Får være grenser. Blir litt samme greia med disse "fotballidiotene". Mannen min har sans for humor,da.. Når det blir for mye fotball så demonstrerer jeg med å støvsuge foran tv-en..Han er heldigvis rask med å ta hintet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke barnslig for en mann å spille tvspill. dette kan være hans hobby akkurat som vi kvinner har våre hobbyer.

har selv en samboer som spiller mye. her går det i tvspill så å si hele dagen. men hvorfor nekte han? skal han begyne å nekte meg i å gjøre det jeg vil.

 

Er det så ille at du ikke får se 2-3 timer på tv om dagen kan du jo gi beskjed om at han skal få spille uten at du klager viss du får ha tv'en i noen timer pr dag:) går det ut over forholdet skjønner jeg jo at du reagerer.. her har jeg gitt streng beskjed om at når han spiller så mye kan vi lage maten sammen og spise sammen. slik at vi kan ta vare på forholdet vårt.:) kanskje du kan prøve å engasjere deg i hobbyen hans? prøve å finne et spill dere kan spille sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke du overreagerer i det hele tatt..

Men tenk litt på dette... Jeg har hatt svigermora mi boende hos meg siden desember sammen med datteren hennes på 9. Det eneste den dama gjør det er å sove, eller se på tv eller å sitte på dataen, uansett når på døgnet eller om hun har besøk eller ikke... Det er noe man kan bli lei av det. Og dame er 50 år!! hehe...

 

Mannene min elsker å spille fifa, og spiller bare hvis jeg sitter på dataen eller hvis jeg ikke er hjemme. Og da han spiller så er det ikke mye kontakt og få, men det er hans måte og koble ut på. Hans måte og sette hodet litt i hvilemodus og bare være en gutt.. Og han er ikke mer enn 23 år da men uansett.. Det skader faktiks ikke at du kanskje av og til spør om han kan lære deg det han spiller, eller om du kan være med å spille litt, det er faktisk kjempe gøy og velig koselig. Tro det eller ei..

 

Jeg syns du skal la mannen din være litt gutt.. og da han går fra tven så skal du bare slå på det du vil se på og være litt jente.. =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...