Gå til innhold

Ustabile sykluser, noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på p-piller i fjor sensommer, og hadde to vanlige menstruasjoner etter det. Men så ble mensen borte i 3 mnd, og når den kom tilbake i januar så kom den for fullt.. Ventet derfor spent på om mensen kom til å dukke opp til vanlig tid igjen, og det gjorde den NESTEN... Men den kom 1 uke for tidlig. Blødde veldig kraftig de dagene, og dette var da siste uka i januar. Etter mine beregninger så skulle mensen dukke opp nå denne uka her, men ennå ikke sett snurten av den. Flere som har opplevd det samme? Bør ikke mensen snart begynne å stabilisere seg? Veldig frustrert, for jeg vet jo ikke om jeg bør kjøpe en test eller om det bare er bortkasta...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke kommet så langt enda, men hører jo stadig om flere andre her inne som har lykkes med det.

det er en naturmedisin som tydeligvis skal hjelpe syklusen, enten det gjelder forsinket mens, eller for tidlig mens osv osv.

du kan jo goggle det og lese litt om det.

jeg har jo ikke prøvd selv enda, så du får høre med de andre chicksa her inne :)

Skrevet

Jeg sluttet også på p-pilla ifjor sommer (juli) og jeg har kun hatt mensen EN gang siden da:( Hadde håpet at ting stabiliserte seg nå, men jeg venter fortsatt på mens nr to tross masse stikninger i eggstokkene og positiv el-tester flere ganger siden uke 1. Har vært hos legen, men de vil ikke gjøre noe før ett år etter at man sluttet på pilla. For å roe nervene mine litt så ble jeg sendt til gyn for å sjekke eggstokkene mine. Så nå venter jeg på innkallelse til time der.

Jeg begynte på vitex på fredag så får håpe at dette kan hjelpe meg med å få en syklus på plass. Det jeg ville frem til er at det kan godt være at syklusene dine fortsatt er litt på "bærtur" og at det fortsatt kan være vanskelig å regne seg frem til el og ikm. Har lest mye bra om vitex her inne de siste ukene så kanskje det er noe å prøve ut?

Men det skal ikke tas hvis man er gravid så du burde teste før du begynner på det:)

Skrevet

Har du vurdert akupunktur? Det fikk i alle fall syklusen min tilbake på sporet (og jeg ble gravid, selv om det ikke varte lengre enn 4+2).

Skrevet

Jeg sliter med ustabil syklus. Sist jeg ble gravid fikk jeg ikke syklus tilbake etter p-pilleslutt i det hele tatt, men fikk EL etter at jeg gikk på Vitex en stund (og ble gravid). Nå er syklus ustabil, men har akkurat begynt på Vitex igjen, så har ingen erfaringer med hvordan den eventuelt stabiliserer syklus ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...