Gå til innhold

Hvor vanskelig kan det være for politiet å finne en etterlyst person?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan mener du de skal finne en person? Gå fra dør til dør? Hvis de ikke har noen spesifikke tips om hvor personen er så setter de ikke 100 mann på saken altså....

Utrolig hva folk forventer av ulike yrkesgrupper. Hvorfor er ikke alle politifolk synske? hmmm...

Nei, under 18, og etterlyst pga brudd på betingelser og behov for behandling. Og skal pågripes, hentes inn, og returneres til bosted ved observasjon. Det blir leita "aktivt", og da forstår jeg ikke at de ikke klarer å finne personen. Barnevernsvaktene på de ulike stedene har også "vakt" mtp å finne personen.

HI

Annonse

Nei, under 18, og etterlyst pga brudd på betingelser og behov for behandling. Og skal pågripes, hentes inn, og returneres til bosted ved observasjon. Det blir leita "aktivt", og da forstår jeg ikke at de ikke klarer å finne personen. Barnevernsvaktene på de ulike stedene har også "vakt" mtp å finne personen.

HI

Hvis vedkommende beveger seg i ly av mørket og bare forholder seg til sine egne kjente, er det jo umulig å finne ham/henne. Og en savnet person kan jo være hvor som helst, hvordan vet duf eks at vedkommende fortsatt er i live???

Er det 13-åringen fra Vestby du tenker på?

Uansett hvem du sikter til, så er det nå en gang sånn at personer som ikke vil bli funnet, blir heller ikke funnet på en stund, og politiet er like synske som oss andre.

Frem til de får/har/finner tips om vedkommende, er det lite de får gjort. Man får bare håpe av de personen gjemmer seg hos til slutt tar til vett og melder ifra.

Det er ikke alltid like lett å finne savnede personer som vil bli funnet heller.

Jeg jobber i Røde Kors, og vi er stadig vekk ute på leteaksjoner sammen med politi og mange andre instanser. Det er ikke en lett jobb.

Håper vedkommende du tenker på kommer til rette snart, slik at han/hun får den hjelpen som trengs.

Dette er en spesiell situasjon, og jeg VET at personen er i live. Jeg har nesten daglig kontakt. Men denne kontakten kan ikke brukes til å finne vedkommende fysisk, noe som trengs.

Det er helt forferdelig å ha det slik jeg har det nå.... Unner ingen samme erfaring....

HI

Jeg forstår at du har det helt grusomt nå og trenger noen å rette frustrasjonen sin mot, men her har du fullstendig mistet gangsynet.

Det kan være ubegripelig vanskelig, ja nesten helt umulig, å finne en person som overhode ikke ønsker å bli funnet. Politiet gjør nok alt de kan for å finne vedkommende og forhåpentligvis vil søket gi resultater etterhvert.

Håper dette løser seg til det beste for alle. Jeg forstår at man ikke reagerer så konstruktivt i en slik situasjon. Prøv å tenk positivt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...