Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Lang historie, men jeg og b.f. hadde vært sammen i 3 uker da jeg skjønte at dette ikke var det rette for meg og gjorde det slutt. Oppdaget etter noen uker at jeg var gravid, og han har stilt opp og deltatt veldig under svangerskapet og etter at jenta vår ble født i 2008. VI har hatt et supert forhold som venner hele tiden, og da jeg valgte å flytte til en annen kant av landet (175 mil unna) – valgte han overraskende å flytte hit han også. Han har vært der for jenta vår hele tiden, og hun er så utrolig glad i faren sin. Problemer er at han ikke har funnet seg til rette her i byen. Har verken jobb eller venner. Så, for snart en mnd. siden fortalte jeg han at jeg hadde fått meg kjæreste. Han ble ordentlig opprørt og reagerte på en sjalu måte. Vi har ikke hatt noe forhold på snart 4 år, og jeg har sett på han som en god venn, men det har tydeligvis ikke han. To dager etter at jeg hadde fortalt han om den nye kjæresten, ringte han og sa at han reiste til vår hjemplass igjen. Skjønner at han drar om han ikke trives her, men han kuttet ut jenta vår fullstendig. Han sa at han skulle ringe hver ettermiddag og snakke med henne, men han har ikke ringt en gang (snart fire uker siden han dro). Hun gråter og savner pappaen sin hver dag og jeg ringer han og sender mail, men får ikke kontakt. Har aldri sett henne så lei seg noen gang, og det skjærer meg i hjertet å se henne med en slik sorg og savn. Hun er straks tre år og lurer fælt på hvor pappan er. Jeg sier at han er hos bestefar (som hun vet er langt borte). Hun gråter og sier ”nei, han e ikke der”. Hva skal jeg gjøre?? Hvordan trøste henne. Skal jeg kutte ut den nye kjæresten (har vært singel i fem år, bortsett fra tre uker med pappa’n til jenta mi, og endelig møtt en superhærlig mann) Vi ser på bilder av pappa’n og snakker mye om han, men hun sier bare at hun vil ha pappa her.

Hva gjør jeg den dagen han skulle finne på å ta kontakt? Sint, skuffet, glad for at han tar kontakt, eller fortelle han hvor skuffet jeg er for at han ikke er det døyt interessert i hvordan hun har det?? Hun har været syk i denne perioden og hatt høy feber. Ikke engang da svarte han på SMS og lurte på hvordan det sto til med henne. Takker for råd….

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142957363-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei du skal ikke kutte ut den nye kjæresten din, du kan ikke la denne mannen kontrollere deg slik, gir du etter nå skjønner han at han kan bruke barnet til å deg dit han vil. gjør du ikke som an ønsker så kutter han ut barnet for en stund.

Ikke bra for deg eller barnet.

Jeg har selv hatt en jente med slikt savn etter pappan og der er tøft å være vitne til det , men det blir bedre og forhåpningsvis skjønner han at det ikke hjelper å oppføre seg slik så slutter han å skulle straffe deg gjennom datteren din.

Utrolig barnslig oppførsel av han og om han holder på slik så blir det til slutt bare han som taper på det.

Han gjør det fordi du skal bruke energien din på han, jakte på han.

Jeg ville sendt en mail og fortelle at datteren savner han mye og at du derfor håper han tar kontakt med henne snart. Og ikke latt meg høre fra etter dette. Da skjønner han at han ikke sitter med kontrollen mer.

Og når det gjelder datteren din så går dette savnet over etterhvert om han ikke tar kontakt igjen. la henne savne han og snakke om han, men ikke la henne sitte å være lei seg det går ann å snu tankene hennes over på noe annet etter en liten stund. Etterhvert blir det enklere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...