Gå til innhold

med hodet i gulvet:(

Anbefalte innlegg

min datter på 11 mnd. satt oppreist og et sekund fravær fra meg endte med at hun falt bakover med hodet på steinhardt gulv med et dunk!Skreik så hjerteskjærende, men gav seg etter 1 minutt med trøst og smokk, hun oppfører seg normalt nå, men burde jeg kontakte legevakta?:S

Skinner sikkert gjennom at jeg er førtegangs?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142957324-med-hodet-i-gulvet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tusen takk for svar :)

jeg sitter enda med tårer i øynene, men pappa'n til snuppa er rolig og ber meg skjerpe meg...er ikke så lett..han hørte ikke dunket og skrikene hennes:( Er så redd noe skal ha skjedd innvendig...

hun oppfører seg helt normalt til nå, ingen oppkast og div.

De tåler som regel godt fall fra egen høyde, disse små. Flisegulv er vel litt i hardeste laget, men her har yngstemor ramla på samme måte som din frøken mange ganger, mest på parketten, har gått fint det. Hulking og masse tårer, men hun gråter enda mer når jeg tar fra henne noe hun vil ha(med enda fler tårer også!)

Om du vil, kan du lyse henne inn i øynene og sjekke pupillene, om de reagerer på lyset og trekker seg sammen, men jeg er ganske sikker på at det gikk fint:-)

Man kan jo ikke fotfølge de små hele tida, at de faller bak når de sitter er sånt som skjer. Mi eldste falt nesten aldri, mens minsta har gått i bakken mange ganger, hun er en klatremus og har vært litt mer ustø enn storesøster, så da blir det mer knall og fall. Men skjønner godt at du blir redd, det er helt naturlig, er jo ekkelt med det dunket og all gråtinga. Du kan jo ringe legevakta for sikkerhets skyld og prate med de, men jeg tror ikke de vi vil si at dere skal komme inn med henne, ber dere nok bare følge med litt ekstra

Annonse

takk for svar:) legevakta er nesten 3 timer unna så jeg tor jeg skal prøve å roe meg....hun ler og skøyer som vanlig, spiser godt...har lagt henne nå:)

eneste "rare" er at hun har bæsja seg ut 3 ganger iløpet av 3 timer...men det kan da ikke være sammenheng...

Hun har ingen kuler som jeg kjenner(å se de er klin umulig pga enorm hårvekst på dukka;) )

Min gutt lærte seg å reise seg opp og å "kaste seg bakover" fra over alt (!) da han var omlag 6 mnd, og han falt maaange ganger rett i gulvet og da fra stående med fart.. Utrolig ekkelt og skummelt, men det skal utrolig mye til for at det skal være farlig. Gutten min fikk en liten pille med Arnica for å forhindre blodansamlinger og blåmerker etc.. og ble etterhvert blid bare han så den lille esken (hehe) så det var nok ikke såå ille alikevel.. Føltes liksom godt å kunne gi han noe som skulle hjelpe (er vel det vanligste alternative middelet på markedet tenker jeg.. annerkjent tilogmed av mange som ikke til vanlig bruker alt. midler..)

Tror nok du kan ta det helt med ro om hun ler og babler som vanlig ja ;)

20:34 :

uææ det hørtes skummelt ut...:S bra det har gått bra da:) de tåler nok litt ja, men jeg hører enda det dunket og kjenner det steinharde gulvet:( uff..dårlig samvittighet jeg har, jeg som er slik en hønemor:(

hun ler og babler ja som vanlig!:)håååper det har gått bra, men blir nok å følge litt med iløpet av natten..

Ta det med ro - det går nok bra. Barnet vårt har holdt på sånn med gjevne mellomrom siden han var rundt 6 mnd. Han er ett år nå, og det er visst "kjempemorsomt" å hive seg bakover og dunke hodet. Det har skjedd både på badet og andre steder. Går så bra så - bare han får kos og trøst (og pupp) av mamma :-) Han blir like trist når jeg tar fra han ting han gjerne vil leke med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...