Glow2011 Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 Hei, Tenkte jeg kunne starte en tråd for oss som skal uttak\innsett i mars. Vi hadde første IVF forsøk i januar, som ikke gav noe resultat. Har 8 egg på frys på Hausken, så kan ikke annet enn å tro at et av de må bli en baby. Venter mensen til uken (om den da ikke er helt ute på tur), så har medisinen til forsøket liggende klar. Håper mars blir bra på alle måter, både begynnelsen på en deilig vår og en baby til oss alle. Lykke til alle sammen!
lbir Skrevet 26. februar 2011 #2 Skrevet 26. februar 2011 Hei =) masse lykke til =) jeg regner med utak,og innsett i uke 11,så dette blir spennende =) 1 for meg da...krysser fingrene for alle her inne..
Høst72 Skrevet 26. februar 2011 #3 Skrevet 26. februar 2011 Hei hei Vi skal også til Hausken i mars, men vi skal ha ivf med uttak og innsett i uke 12. Dette blir 1. søskenforsøk i Haugesund, har hatt 1 avbrutt og 2 negative forsøk på Riksen først. Håper vi lykkes denne gangen! Lykke til!
villevilla Skrevet 26. februar 2011 #4 Skrevet 26. februar 2011 Hei:) Håper på uttak og innsett i uke 11 her:)
shalin Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Jeg skal igang med 4 forsøk( 2 ferskforsøk) så går alt etter planen så blir det innsett i slutten av mars/begynnelsen av april:-) Lykke til alle sammen:-) Regner med at denne gangen "legger" vi gullegget,er jo tross alt påske snart;-)
Mamma2011? Skrevet 27. februar 2011 #6 Skrevet 27. februar 2011 Heisann Etter avbrutt forsøk i januar (pga dårlig utvikling), går jeg nå på spray, starter med sprøyte på onsdag - så det blir forhåpentligvis innsett uke 11. Har hver dag i bakhodet at det kanskje blir avbrutt igjen, men må jo bare stå på
Tyui Skrevet 27. februar 2011 #7 Skrevet 27. februar 2011 går på spray nå og skal starte med sprøyter 2 mars, så er beregnet til uttak og innsetting i uke 11 i porsgrunn. håper på søsken etter 2 års prøving nå. lykke til alle sammen
ga+jp Skrevet 27. februar 2011 #8 Skrevet 27. februar 2011 Hei! Første uttak/insett i uke 10;) Går på sprøyte nå, har det fint og er veldig spent! Lykke til alle sammen!!!
Heeii123 Skrevet 28. februar 2011 #9 Skrevet 28. februar 2011 jeg er og med her! har mitt første uttak i uke 11, så håper på insett samme uke. Er veldig spent,og tror det går bra på første forsøk, jeg klarer ikke forbrede meg på nedtur,selv om mange sier jeg må være klar over at det ikke er sikkert det klaffer med engang. man må jo være positiv oppi alt dette! Jeg sliter mye med bivirkninger som kvalme,skal begynne på sprøyter 2mars,noen som vet om bivirkningene er noe verre da?
Glow2011 Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #10 Skrevet 28. februar 2011 Heisann alle sammen :-) Da er vi jo en liten gjeng som har en spennende måned i møte. Håper på en førjulspresang til oss alle :-) Mamma2011? håper virkelig du lykkes nå, hadde veldig vondt av deg når du måtte avbryte forrige gang. Men nå går det nok hele veien skal du se! :-) Selv håper jeg mensen snart kommer og at to egg overlever opptining. Skal isåfall få satt inn to nå, så føler nesten det blir dobbel sjangs (vet at det ikke er tilfelle, men ikke alltid lett å tenke logisk i dette "prosjekt barn") :-) Vi tillater oss også å drømme om to små spirer som klorer seg fast, drømmene kan jo ingen ta fra oss :-) så får vi ta en realitetssjekk når det nærmer seg. Er veldig forberedt på at det kan blir flere runder med fryseforsøk, så har regnet ut at vi rekker et til før sommeren. Greit å ha en liten backup plan :-)
Phoenix1 Skrevet 1. mars 2011 #11 Skrevet 1. mars 2011 Hallo damer! Vi skal igang med fryseforsøk. Har avtale om ultralyd den 7. mars for å se koss livmorslimhinna ser ut og sånn. Så håper vi på at det blir innsetting noen dager etter det (aldri prøvd fryseforsøk før, så e litt usikker på koss det egentlig foregår...). Men vet mer etter vi har vært på ultralyden. Vi har 3 egg på frys og har fått lov til å sette tilbake 2 om vi vil. Speeent!:)
Pöialliisi Skrevet 1. mars 2011 #12 Skrevet 1. mars 2011 Jeg begynner på medisiner i mars men jeg regner med at jeg får et lite eskimo-egg i april. Jeg gleder meg til å komme i gang igjen! Lykke til alle sammen!
Glow2011 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #13 Skrevet 3. mars 2011 Da er det endelig Mars og vår måned. Mange av dere er jo godt i gang. Blir spennende å følge dere alle :-) Selv venter jeg utålmodig på mensen, er på dag 32 i syklus og ingen tegn. Synes det er rart for har hatt voldsom jobbing i området den siste uken. Stikking, ilinger og en "stinn" følelse(noe jeg aldri har hatt utenom de gangen jeg var gravid, men er ikke det nå, tok en negativ test i går, bare for å utelukke. vil ikke bruke unødvendig energi på å tenke på den muligheten )...Pleier å spotte bittelitt 1-2 dager før også, men ikke det engang....argh så irriterende. Er jo bare 2 dager på overtid i forhold til vanlig syklus, men veldig klar for å komme i gang. Jeg vet jo at det bare er en bagatell i den store sammenhengen, men akk så irriterende akkurat nå :-) Men det er kanskje vanlig at syklus er forskjøvet etter mislykket forsøk? Hmm ble et syte innlegg dette, beklager det, men deilig å få det ut :-)
shalin Skrevet 3. mars 2011 #14 Skrevet 3. mars 2011 Hei. Skjønner deg godt,utrolig irriterende når mensen ikke kommmer når den skal!! men det er ikke uormalt at det blir litt "surr i systemet" . Man går jo på hormoner som kan påvirke syklusen,jeg fikk også mensen endel dager "forseint",tror det var ca 8 dager,men det er mange dager for oss prøvere;-)
Heeii123 Skrevet 4. mars 2011 #15 Skrevet 4. mars 2011 ja huff, føler med dere:( jeg fikk mensen 7dager for tidlig jeg da, så blei usikker av den grunn jeg da.. hehe,så mye å tenke på om dagen:S
SuperKlar86Gravid Skrevet 6. mars 2011 #16 Skrevet 6. mars 2011 Slenger meg med! Ser noen kjente "fjes" er her fremdeles. Skulle jo ønske at jeg ikke kjente igjen noen navn her, for å sidet slik. Men men, vi må bare innse at dette kan ta tid. Vi har nå hatt 2 negative forsøk med IVF( Oktober/November og Januar). Skal nå ha vårt første fryseforsøk, da vi har 4 eskimoer på frys i Porsgrnn. Skal til UL nå fredag 11 mars, og da viss alt ser bra ut, ha innsetting i uke 11. Sist gang fikk jeg satt inn 2. Legene var så fornøyde meg meg, og mente at jeg var i en veldig god syklus. Men den gang ei. Skal sette inn 2 denne gangen også. Det er klart en liten større sjans for graviditet. Håpe håpe, og LYKKE TIL alle sammen. Jeg skal på lang utenlandsreise uka etter innsetting, så får forhåpentligvis en den anre ting å fokusere på, slik at rugetiden går raskt. Det er utvilsomt den som er verst med helle opplegget, spør dere meg.... Andre her som går på prygnova? Hva er det egentlig den gjør? ..
Glow2011 Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #17 Skrevet 6. mars 2011 Superklar86, tror du var noen dager etter meg i januar, om jeg ikke husker feil.....så kjekt at du allerede er i gang i igjen. Jeg bare venter på mensen og den ser ikke ut til å dukke opp. Er på syklus dag 35 i dag (bikker jo straks inn i dag 36), så dette er en skikkelig tåmodighetsprøve. Har hatt vonde bryst og murringer i magen i halvannen uke, så noe må jo skje snart..... Litt usikker på hva prygnova gjør, men det er østrogen tabelletter som man også kan få når man er i overgangsaldreren og sliter med den..... Lykke til på UL på fredag, håper jeg straks følger etter :-)
*mary had a little lamb Skrevet 7. mars 2011 #18 Skrevet 7. mars 2011 Hei - melder meg inn her. Vi skal ha første fryseforsøk i dag 7. mars. Ringte inn og fikk akkurat vite at ett egg av de to vi hadde på frys hadde overlevd. Så da får vi satse på at det er dette egget som skal til :-) Hadde et IVF forsøk i november 2007 som resulterte i en liten jente, fikk to på frys og er nå i gang med første søskenforsøk. Lykke til alle sammen.
Phoenix1 Skrevet 7. mars 2011 #19 Skrevet 7. mars 2011 Så spennende! Når skal du sette inn? I morgen? Vi skal også igang med fryseforsøk. I naturlig syklus. Altså ingen medisiner. Jeg var på ultralyd i dag. Livmorslimhinna så visst bra ut. Nå skal jeg ta eggløsningstester noen dager og når jeg får utslag skulle jeg ringe dem og så blir det innsett ca 4 dager etter det. Vi har 3 egg på frys. Hååper det går bra med dem. E så vannvittig spennende dette her... :-/ Nesten litt for mye....
*mary had a little lamb Skrevet 7. mars 2011 #20 Skrevet 7. mars 2011 Da er jeg endelig en ruger :-) Veldig spennende. Ett egg overlevde opptiningen og fikk satt det inn kl to i dag på Riksen. Et forsøk med hormoner dette, de nevnte aldri noe annet. Blir spennende å følge ned dere. Masse lykke til :-)
Phoenix1 Skrevet 8. mars 2011 #21 Skrevet 8. mars 2011 Gratulerer som ruger! :) Nå blir det spennende dager fremover. Tok første eggløsningstesten i dag, ingen utslag på den. Får bare prøve igjen i morgen.
*mary had a little lamb Skrevet 8. mars 2011 #22 Skrevet 8. mars 2011 Tuusen takk. Får håpe du følger etter ganske raskt. Håpe på utslag i morgen da :-)
Glow2011 Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #23 Skrevet 10. mars 2011 Jaaaa endelig kom mensen og det kjennes på kroppen. Pleier jo ikke å være noe jeg plages veldig med, men nå kjennes kroppen ut som den er stappet full av hormoner. Men det føles bare supert for da er vi i gang med fryseforsøket og den første progynova tabeletten er tatt. Skal på UL 21. mars, så håper å få innsett av to super egg i slutten av den uken :-) Håper det går bra med alle mars jentene, enten du ruger, sprayer, stikker eller er midt i uttak\innsett. Vi går for verdens beste julegave i år :-D
Ella35 Skrevet 10. mars 2011 #24 Skrevet 10. mars 2011 Oi, for en kjempegjeng nå i mars, så koselig!! Jeg har satt Elonva, og håper på uttak/innsett i uke 11, som så mange andre her. Dette blir ivf nr to, etter negativt ivf i november og frys i januar. Vi hadde bare to egg på frys, begge ble satt inn men ingen av dem ville bli til bebis, dessverre. Tror nok det blir en del småtroll som får høre "og så en litt større pakke til deg enn de andre siden du hadde bursdag også nå rett før jul" om noen få år! Lykke til alle sammen, vi får feire og trøste sammen som best vi kan, etterhvert som behovet melder seg.
Phoenix1 Skrevet 11. mars 2011 #25 Skrevet 11. mars 2011 I dag fikk jeg utslag på EL-testen. Har avtale om å sette inn et av fryseeggene våre på tirsdag i neste uke. Håper virkelig at et av de tre eggene våres overlever og deler seg videre. Så spent!! :) God helg damer!! :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå