Gå til innhold

Hvordan er det mulig å legge på seg 30-40 kilo i løpet av en ni måneders graviditet?

Anbefalte innlegg

Da jeg var gravid, la jeg på meg ca 15-17 kg i hvert svangerskap. De forsvant etterpå... Så gikk jeg på medisiner, og har lagt på meg 15 harde kg pga det. De forsvinner ikke like lett......

Jeg har aldri proppet i meg mat og snop, men vekten er som den er......

Fortsetter under...

Jeg gikk opp ihvertfall over 30 kg (alt over har jeg fortrengt), men jeg var råmager da jeg ble gravid da. Spiste riktig nok mye mer enn før, men ikke spesielt usunt og aktiv var jeg også. Kjempe fin form under hele svangeskapet (annet enn man ble stor veldig stor da). Ungen veide rundt 3,5 kg og jeg er tilbake til samme utgangspunkt som før fødsel.

Jeg tror at jeg hadde behov for de ekstra kg, siden jeg veide så lite fra før. Man trenger litt ekstra å gå på ¨når man skal bære frem et barn og kanskje også amme^^

Svangerskapsforgiftningen fiksa den biffen helt flott du. Frem til uke 25 gikk jeg opp 2,5 kilo. Da barnet kom i uke 36 hadde jeg gått opp 35 kilo. 35 kilo på 11 uker. Det var så mye vann at jeg ikke kunne bøye fingrene, kneppe knaspper eller åpne øynene skikkelig.

Jeg spiste sunnere enn de fleste pga diabetes.

jeg la på meg 28 kg!

og i 7,5 mnd av 9 mnd levde jeg på frukt, grønnsaker og hvit kjøtt.

hadde bekkenløsning så slet litt med å bevege meg.... 16 kg forsvant rett etter fødselen.

nå 6 uker etter fødselen er jeg10 kg tyngre men det går nok fort vekk når jeg trener!

så sånn sett har jeg lagt på meg 10 kg! resten var bare vann og babyen.

Jeg har vært veldig aktiv og spist som før svangerskapet (men større mengder) med begge barna mine og fint klart å legge på meg ca 30 kg. Nå har jeg jo vært veldig tynn før graviditet så kroppen har nok hatt behov for å legge på seg. Men uansett skjønner jeg ikke helt hvorfor mine kilo skulle irritere andre da ;)

Annonse

Kan også henge meg på svk.forgitning-forklaringen. Fikk det i første svangerskap og lå i grenseland med de tre andre. Spesielt første gang hadde jeg sinnsykt mye vann i kroppen, gikk opp 1-2 kg for dagen de siste ukene!

Stort mat inntak er heller ingen unnskyldning, kunne proppe i meg store mat mengder og godis, men gikk ikke opp mer enn 8 kg (og jeg smekket i meg sore middager og en daim plate hver dag), aktivitet har heller ikke noe med det å gjøre, jeg satt stortsett stille, trimmet nesten ikke i det heletatt, og trim er det jeg så det som, når jeg gikk 300 meter til postkassa og tilbake (med krykker)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...