trillemamma10 Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 Hei! Er det noen som vet om det er mulig for meg å jobbe 2 dager i uken og ha permisjon de andre 3 dagene? Og at pappaen tar permisjon de 2 dagene jeg jobber? Lurer også på om jeg kan ta permisjon uten lønn 50% og jobbe 50% etter at min permisjon er ferdig, eller må jeg ta ut 100% for å ha "krav" på dette? Takk for svar
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 26. februar 2011 #2 Skrevet 26. februar 2011 mener det skal være fullt mulig er det som heter gradert permisjon, får du noen rettigheter i "permisjon uten lønn" da? når pappaen er i permisjon kan dere få rett på 150% permisjonspenger, de ukene han er i permisjon kan du jobbe 50% og få 50% perm,penger fra nav. og etter din permisjon er over kan du jobbe noen dager og få dagpenger for de dagene du ikke jobber dersom du ikke jobber over en viss prosent, usikker på hva den er, håper det hjalp litt?
Guttemamma75 Skrevet 26. februar 2011 #3 Skrevet 26. februar 2011 Joda, det er fullt mulig å ta ut gradert permisjon og at pappaen har fedrekvote de dagene du jobber.. Du har rett på ulønnet permisjon i inntil 1 år etter permisjonen, men ønsker du å jobbe deltid må det klareres med arbeidsgiver. Men det skal "vektige grunner" til for at de skal kunne si nei....
trillemamma10 Skrevet 26. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2011 Takk for svar begge to Bare for å få det inn med teskje - arbeidsgiver må ha tungtveiende grunner for å si nei til permisjon uten lønn deltid? (de kan ikke kreve at jeg tar ut 100% eller ingenting dersom det ikke er spesielle grunner til det)?
Canari Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Så lenger det er greit for arbeidsgiver, kan dere jo avtale hvilken dleeing dere vil av permsjonen,Vi skal de neste 4 månedene arbeide annenhver dag hver (den ene er hjemme når den andre er på jobb, dette er ikke gradert pernisjon, permisjonen løper 100 %). Tror nok ikke du kan KREVE 50 % pernmsjon året etter, selv om du har rett til 100%, men vil jo tro de fleste arbedisgivere vil være flekstible her?
Canari Skrevet 27. februar 2011 #6 Skrevet 27. februar 2011 .. og dette med permisjon uten lønn etter at fødselspermisjnen er over, er nok kun en tariffestet rett, dvs gjelder ikke alle. Kan ikke se at noe slikt er lovfestet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå