indigo25 Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 *rekker opp hånden* Føler meg så alene, synes nesten alle jeg kjenner med små babyer gir mme eller gir en blanding mm/mme... nesten så jeg føler det er unormalt å bare amme- pumper heller ikke, så lillegutt er ganske avhengig av meg og jeg synes det er helt greit. Min tid kommer da den, koser meg jeg:)
Ane Elise Skrevet 26. februar 2011 #2 Skrevet 26. februar 2011 Heisann, Har en gutt på snart 4 mnd, fullammer han om dagen. Så frem jeg har nok mm til han så kommer jeg til å fortsette med det til han blir 6 mnd Ingen pumping her i gården heller.
Fru Tuttemor Skrevet 26. februar 2011 #3 Skrevet 26. februar 2011 jeg fullammer:) skal gjøre det så lenge jeg har melk:) evt til han er et år ca:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. februar 2011 #4 Skrevet 26. februar 2011 Fullammer jenta mi på 5 mnd, og har ikke gitt henne en eneste flaske eller noe annet før idag faktisk=) Idag begynte jeg så smått med smaksprøve på grøt, for å ta innføringen av fast føde veldig gradvis og forsiktig- som anbefalt. Ved 6 mnds alder er babyens jernlagre såpass tomme at jeg tenker det er best å være oppe i en full porsjon til da. Så det er egentlig eneste grunnen- for hun sover godt om natta, og er mett og fornøyd på bare mm
littlefairy Skrevet 26. februar 2011 #5 Skrevet 26. februar 2011 *rekker opp* pumper hvis jeg får ekstra spreng og overflødig melk, som jeg fryser ned, kjekt å ha et lite lager på lur, så jeg kan ta en tur ut (lenger enn 2 timer) en gang i nærmeste framtid, så småen kan få mm selvom jeg er borte
*Lissi* Skrevet 26. februar 2011 #6 Skrevet 26. februar 2011 *rekker opp hånden* Vesla er kun 3 mnd da:-) Har fullammet alle mine til de var over 4 mnd. Har da begynt med grøt.Tenkte vi skulle prøve å strekke det til nærmere 6 mnd. denne gangen. Er mitt 5. barn forresten.
La vita è bella <3 Skrevet 26. februar 2011 #7 Skrevet 26. februar 2011 Jeg gjør også det! Nå er lillegutt bare 4 uker, men jeg skal fullamme til jeg er nødt å introdusere fast føde. Fullammet jenta mi i over 5 mnd tror jeg.
oopsidaisy:-) Skrevet 26. februar 2011 #9 Skrevet 26. februar 2011 *rekker opp hånden* jeg fullammet til frøkna var 6mnd,hun er nå 9mnd og ammer ennå. men jeg har også følt meg veldig alene med å amme.har inntrykk av at veldig mange velger flaske etter noen uker med amming.
sweetbaby*11.12.08+29.10.10* Skrevet 26. februar 2011 #10 Skrevet 26. februar 2011 Jeg fullammer ennå, min gutt er 4 mnd nå.. vil vente til ca 6 mnd før jeg starter med grøt =) med forje barn begynte jeg når han var 4 1/2 mnd.. Han ammet til han var 12 1/2 mnd.. Vil amme til vi runder året med nr 2 også =)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 26. februar 2011 #11 Skrevet 26. februar 2011 Rekker også opp armen, jeg fullammet til lillegutt var ca 5 1/2 mnd, han er nå 6 1/2 mnd. Han fikk vel ett par flaske mme mens jeg fullammet å det var når jeg ikke rakk hjem itide å han var veeeldig sulten, og de 2 første dagen etter vi kom hjem måtte han få mme da han skrek av sult å jeg hadde null melk. men kan vel regne at jeg har fullammet eller ? men etter dette har amming godt som en drøm, ja han har vært ganske avhengig av meg å er det forsåvidt enda da han ammes til hvert måltid enda, men syntes det er helt greit
stjertløvetann Skrevet 26. februar 2011 #12 Skrevet 26. februar 2011 *rekker opp hånda* Gullungen på 4,5 mnd har riktignok fått litt flaske og mme hvis mor er ute eller hatt seg litt vin, men ellers er det "pupp or norhing" her i gården
forelsketibabyensin Skrevet 26. februar 2011 #13 Skrevet 26. februar 2011 Mini er nå 10mnd og fortsatt veldig avhengig,både dag og natt. Han har ikke ville tatt flaske,så da har det blitt sånn Men som du, syns jeg det er kjempekos,og har planer om å amme så lenge jeg har melk. ..han får selvfølgelig grøt og middag,plusslitt til... så står veldig på kosen her i huset
indigo25 Skrevet 26. februar 2011 Forfatter #14 Skrevet 26. februar 2011 Så herlig! Godt å se at vi er mange:) Har nemlig flere venninner som jeg vet bevisst har latt være å amme pga at de vet at de blir så bundet til babyen og hjemmet, så de ikke får dra ut på byen feks. Blir litt lei meg på deres vegne, denne tiden går jo så fort og man får jo tidsnok dratt ut på byen igjen..Har ingen lyst til å dra ut på byen i det hele tatt, koser meg s masse med lillegutt og hønemor har ikke samvittighet til å være lenge borte uansett. Pupp er topp:)
sweetbaby*11.12.08+29.10.10* Skrevet 26. februar 2011 #15 Skrevet 26. februar 2011 Flott innlegg minimuz =) føler det samme =) ingen hast med fest og fyll.. not at all... =)
Nat27 Skrevet 26. februar 2011 #16 Skrevet 26. februar 2011 Hands up fra meg også! Jeg fullammer sønnen min på 4 mnd og stortrives med det! Vet jeg kommer til å savne ammingen når det er slutt på det, så jeg nyter hvert sekund! Men jukser litt innimellom med flaske, kanskje en-to i uken bare sånn at jeg vet at han er vant til å ta den også dersom mor må ut av huset en gang i blant. Gir både mm og mme på flaske.
❤lilleprinsentilmamma❤ Skrevet 26. februar 2011 #17 Skrevet 26. februar 2011 Jeg rekker opp hånden;-) Prinsen min er bare 2 mnd ,men kommer til å fullamme så lenge jeg har nok melk. Jeg synes at det så koselig å amme.Ammingen er en spesiell kose stund mellom mor å barn:-)
Trultemor73 Skrevet 26. februar 2011 #18 Skrevet 26. februar 2011 Rekker opp hånden jeg også. Gutten min er 10 1/2 mnd og får det sammen med fast føde selvfølgelig. Fullammet til han var nesten 5 mnd og begynnte da så smått med grøt. Ammer han ca. 5 ganger i døgnet, noe av det er om natten. Slipper masse utgifter på MME. Godt å se vi er flere. Nevner en at å amme er best, så får en masse pepper, he, he.
Gjest Skrevet 27. februar 2011 #19 Skrevet 27. februar 2011 *opp med hånda* Fullammer min datter på 4.5 mnd, og pumper ikke... Hun har begynte å få smake på ting, men max to t-skjeer og langt ifra hver dag Så, syntes det fortsatt regnes som fullamming
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 27. februar 2011 #20 Skrevet 27. februar 2011 He he her var det blitt så mye annet så da kan jeg også sette opp at jeg "fullammer" bortsett fra noen smaksprøver (2-3 ts) med grøt om kvelden:) Fullammet til hun var blitt 4 1/2 Mnd. Nå er hun 5:) håper på å holde ammingen til over neste vinter( minst) for at hun skal få litt antistoffer fra meg da hun begynner i bhg til høsten når hun er blitt 1 år.(huff)
J -76 Skrevet 27. februar 2011 #21 Skrevet 27. februar 2011 Gutten min er kun 1 måned så jeg fullammer ja. Tiden får vise hvor lenge det blir slik. Han tar flaske, så enkelte dager pumper jeg, slik at mannen min kan gi det siste kveldsmåltidet, og jeg får mer søvn. Siden gutten min er født prematurt er vi blitt rådet til ikke å introdusere grøt før minimum 6 måneders alder, så blir mest sannsynlig en god stund til med fullamming.
V&A Skrevet 27. februar 2011 #22 Skrevet 27. februar 2011 nå er snuppa blitt 6 mnd, og hun har begynt å få litt grøt og eventuelt litt middag på dagen men hun får jo bare pupp utenom det, og har fått det helt til nå.... så jeg sier at jeg har fullammet henne etter hun har fått litt grøt på kvelden har hun sovet hele natten , 12-13 timer i strekk!!! før måtte jeg opp hvertfall 1 gang, KANSKJE 2.... her er hun også VELDIG avhengig av puppen jeg har hat barnevakt til henne 1 gang hvor hun sov over hos mormoren... styrte veldig med å få henne til å ta flaske , men da jeg hadde reist gikk det veldig bra. hadde da pumpet meg noen uker i forveien og fryst slik at hun bare fikk MM på flaske =)
Gullblomst Skrevet 27. februar 2011 #23 Skrevet 27. februar 2011 *rekker opp hånden* Jeg savner også innlegg om dette. Har følt meg veldig alene som har fullammet fram til 6 mnd uten å gi en eneste flaske. Nå er gutten 6 mnd og vi har begynt med grøt, og det går kjempebra På barselgruppa var jeg eneste som fullammet anbefalt tid, og blant venner er det en trend å begynne med mat ved 4 mnd selv om ungen legger godt på seg og mor har nok melk. Jeg er faktisk stolt av å ha klart å fullamme begge mine barn, men jeg føler at det ikke er politisk korrekt å snakke så mye om det. Derfor var det godt å se denne tråden her
bambi - stolt mamma Skrevet 27. februar 2011 #24 Skrevet 27. februar 2011 fullammer! kun mme om han ikke får nok på økedager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå