Gå til innhold

Betyr besteforeldre så lite for dere?

Anbefalte innlegg

Dere som sier at dere ikke hadde latt barna være hos besteforeldrene hvis de røyker inne.

dette var snakk om ca 1 gang i mnd.

Betyr forholdet mellom barna deres og besteforeldrene så lite?

Da må dere enten ha mange besteforeldre i nærheten ellers syns jeg det er synd for barna.

Ja det er dumt av besteforeldrene, ja de er respektløse, men alikevel da!

Tror dere virkelig at barna tar skade av det?

Jeg tror at mange av dere er tøffe i rtynet bare. Det er lett å si det når man ikke er i situasjonen, men jeg tror ikke dere hadde sagt nei egentlig.

Fortsetter under...

Nei avsolutt ikke, besteforeldre betyr kjempemye, men hvis dem ikke kunne la helsen og hensynet til sine barnebarn gått foran seg selv, så hadde det på en måte vært deres tap. Dem har jo et valg om å la være, det har ikke ungene.

Ja tror virkelig de tar skade av det. Det viser jo forskningen også.

Betyr virkelig forholdet mellom besteforeldrene og barnebarna så lite for besteforeldrene at de heller røyker inne enn å bli kjent med barnebarna sine?

Idioter blir ikke mindre idioter fordi de tilfeldigvis er foreldrene mine.

Ser ikke at foreldrene mine kan tilføre mine barn noe som helst positivt og har derfor heller ingen kontakt med dem.

Det finnes da veldig mange flotte mennesker rundt om som barna mine kan ha nære forhold til, så hvorfor kaste bort tid på besteforeldre som ikke på noen måte har gjort seg fortjent til kontakt med barnebarna?

Annonse

Jo, hadde glatt sakt nei. Og det gjorde min mor også, om de røykte inne så dro vi, ferdig med det.

Nå røyker ingen av bestisene så det er ikke et problem. Men hadde de røyket inne når vi var der med små barn så hadde jeg sett på det sånn at barnebarna hadde betydd lite for DEM. Vi hadde da selsakt på forhand sakt at det ikke var greit. De kan dra ut å røyke den lille tiden vi var der eller hadde vi ikke kommet. Da kunne de kommet til oss og da gjalt det samme, røyke utendørs kun....

nei jeg forsvarer jo ikke besteforeldrene, så om barnebarna dems betyr så lite at de ikke kan slutte å røyke inne, det vet jeg ikke.

Disse besteforeldrene har masse positivt å tilføre mine barn. De er fantastiske besteforeldre som elsker å være sammen med barna.

Og vi har ikke mange andre slektinger rundt oss desverre.

HI

Selvsagt tar barna skade av. Muligens på lang sikt, men iallefall på kort sikt. Jeg utsetter ikke barna mine for skadelige stoffer når jeg kan unngå det. Å beskytte barna mine er det aller viktigst for meg, der er jeg kompromissløs.

Hi av innlegget du refererer til

Mamma røyker som en svamp og hun røyker inne. Vi er hos henne svært sjelden og barnet overnatter aldri pga. røykingen.

Jeg velger at mitt barn skal få leve i et røykfritt miljø. Mamma velger å røyke inne og det må hun selvsagt bestemme selv i eget hjem, men da velger hun også røyken over barnebarnet sitt. Hennes valg. Ikke mitt.

Jeg kan ikke, med beste evne, forstå at noen kan være så ego og sta at de ikke kan la være å røyke når de får besøk av småttiser......

Jeg har ei sånn svigermor som aldri har tatt hensyn til det. Da minsten var baby skulle svigers vise såpass hensyn, at de røykte på kjøkkenet, og hadde døra til stua igjen. Dette ble imidlertid bare praktisert når vi var der sammen med barnet vårt. Fikk vite av andre i ettertid, at de røykte rett ved siden av ungen vår, når ikke vi var der.

Jævla egosentriske folk - rett og slett.

Dersom det koster så forbanna mye å ta litt hensyn mens man er på besøk, så er det som Cat sier over her, deres tap! Da er det VI som ikke betyr så mye for DEM.

Annonse

For oss vil jeg si de betyr lite rett og slett for ingen er deltagende i livet til barna mine.

Besteforledrene på farsiden sender gave til bursdag og jul og ellers hører vi ingenting.

På min side ser vi de noe i sommerdelen av året men de har lite kontakt da og ingen på vinter halvåret.

barna mine kjenner ingen av de men heldige er vi som har annen familie som bryr seg da.

men ja jeg sender ikke brna mine til steder det røyker inne, jeg er veldig allergisk mot røyk og legen sier jo at det er mest sansynlig fordi jeg vokste opp i et hjem hvor det røktes inne. Så jeg utsetter ikke barna for dette samt jeg kan ikke være med de inn ihjem hvor det røykes inne.

Jeg er så glad jeg ikke har noen av dere som døttere eller svigerdøttere .

Fy så frekke dere er . Hvilken rett har dere til å bestemme i andre sine hjem ??

Hva med eksos eller parfyme ? Det er værre enn røyk .....

Hm, jeg ville nå heller sagt: betyr barnebarna så lite for besteforeldrene at de ikke klarer å la være å røyke når barna er tilstedet?

Er det så ille å gå ut døra den lille stunda barna er der? Av respekt for barna og deres helse og vellvære?

Meget egoistiske voksne som ikke klarer å ta hensyn.

Har du spurt besteforeldrene i det hele tatt om de kan røyke ute mens de har barna dine?

Min far røyker inne, og jeg har sagt at det er helt ok for oss, men skal vi være der på besøk med barna må han røyke ute. Dette respekterer han selvfølgelig. Han tenker jo på barna og skjønner at det er ubehagelig for dem å gå rundt i røyken.

Har ikke noe problem med å sende de avgårde til besteforeldres hjem, det røykes i hjemmene deres, men de respekterer oss og røyker ute når vi er der. Det eneste kjedelige er at ALT må vaskes når vi kommer hjem,ytterjakker må luftes. Ellers er jeg glad for at mine barn har besteforeldre som er i live, de er foreløpig bare i begynnelsen av 60-årene, men hvem vet hvor lenge vi får beholde de..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...