Gå til innhold

Jeg nekter barna mine å gå inn i hus der det blir røkt inne.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da synes jeg du er en smule hysterisk. HVis personene som bor i huset røyker opp i ansiktet på barna mens dem er inne blir det noe annet, men at det røykes i huset må være opp til hver enkelt.

Pappa røyker inne, men når han er hos oss eller vi er på besøk med barna, går han ut. Er jeg der aleine, gjør han som han pleier og røyker inne. Jeg røyker ikke selv, men det er mitt valg å gå inn dit, og hans hjem. Så får han selv bestemme hva som er lov og ikke lov der inne. Alt annet er fundamentalisme.

Oi! gjør du det? Så hvis de får en bestevenn så kan de aldri være hos vennen hvis foreldrene røyker inne?

Jeg og mannen min røyker ikke, jeg liker ikke røyklukt.

besteforeldrene til barna røyker inne, og de bestemmer selv om de vil gjøre det eller ikke.

Jeg liker ikke at de gjør det mens mine barn er der, men de gjør det alikevel.

Men barna er der uansett, ikke hver dag og ikke hver uke, men kanskje 1 gang i mnd. da sover de også ofte der.

de lukter røyk når de kommer hjem, og jeg liker det absolutt ikke.

Men jeg tror ikke de tar noen skade v det, og jeg prioriterer at de skal få en fint forhold til besteforeldrene sine, det er viktig!

Annonse

I utgangspunktet så lar jeg ikke barna mine være i hus der det blir røyket jeg heller.

Besteforeldre som røyker når barna er der, vell det hadde jeg ikke akseptert, og de hadde iallefall ikke fått lov å overnatte der. Heldigvis har vi oppegående besteforeldre på begge sider som ikke røker inne.

Er det virkelig voksne mennesker som røyker inne med barn tilstede nå i vår tid altså?

Men hva slags besteforeldre er så egoistiske at de lar egne laster gå ut over sine barnebarn ,og faktisk med viten og vilje utsette dem for potensiell skade.?

Hvorfor kan ikke røykere sette seg selv til side i omgang med barn, og gå ut å røyke? For meg er det helt ufattelig?

Rart at broren min og jeg har overlevd i det hele tatt. Mamma og pappa røkte inne under hele svangerskapet OG under hele oppveksten. Til og med når vi kjørte bil røyka de i bilen...

sier ikke at det ikke er farlig, men vi har ihvertfall ikke tatt skade av å være passive røykere i 20 år..

ingen av oss har begynt å røyke heller..

Annonse

Dette er meg med røykende besteforeldre...

Hadde dere virkelig ikke latt barna være hos besteforeldrene sine 1 gang i mnd fordi de røyker inne?

Jeg er enig i at det er dårlig gjort av dem, at de ikke tenker på barna osv, men jeg kan jo ikke noe for at de er sånn!

bestefaren er dansk, de har litt annen røykekultur enn oss.

Jeg tar heller ikke barnet mitt inn en plass de sitter å røyker, og jeg tar hun vekk fra folk som røyker , feks på busstoppet. Hun trenger ikke å bli utsatt for det samme som jeg ble utsatt for gjennom hele oppveksten.. Da røykte stefaren min inne, i bilen og over alt! Hver gang vi kjørte bil ble jeg bilsyk og spydde. Det gjør jeg ennå hvis folk røyker i bilen eller rett før de sitter seg inn i bilen! Og jeg får vondt i hodet av røyke lukt!! Så hvorfor skal vi ikke skåne barna fra det ? Det kalles ikke hysterisk, men sunnfornuft!! Det er egoistisk å røyke i nærheten av barn!

Vi røyker selv, ute.

Mine foreldre røyker, ute...

Når ungene har vert helt små, fra 0-6 mnd omtrent har jeg sagt; røyking ute, eller ingen besøk, dette har de respektert. Når de blir litt eldre er jeg ikke så hysterisk, men de får ikke ha ungene på fanget, el mens de røyker da.

Vi er der ikke såå ofte, og tror ikke skadene er nevneverdige i så små mengder.

Synes det blir litt for hysterisk å nekte å besøke alle som røyker inne, de som ikke har barn bør kunne avgjøre om de vill røyke inne eller ikke selv.

Skjønner ikke folk som røyker inne og har barn, de mister jeg litt respekten for kjenner jeg.

Det finnes da mange forskjellige måter å fremme et vennskap på uten at de nødvendigvis må bli røyket på. De kan jo feks få være hos de som ikke røyker, eller man kan legge tilrette for at de kan treffes på andre grunner. hvis jeg kan forhindre at mine barn blir utsatt for passiv røyking så gjør jeg det.

Tror ikke du ville klart å sette deg inn i min problemstilling uansett, så lar vær å forklare. Du får gjøre det du gjør, også lar jeg ungen min være på besøk hos sin mormor fem ganger i året.

Jeg røyker selv, UTE. Vi kjenner fortsatt noen som røyker inne, så når vi er der p besøk røyker dem ute. Hadde dem ikke respektert dette ville vi ikke reist dit. Som en onkel av barna, han røyker inne så han har vi ikke besøkt siden 1998. Men onkelen er ofte her og respekterer selvsagt våre regler.

Helt greit at de som ikke har barn skal selv få velge om de ska røyke inne eller ikke, men det er også vi som har barn som velger om vi vil utsette barna for røyk eller ikke, og som jeg skrev over, jeg utsetter ikke mitt barn for det!! Om det så betyr at h*n ikke får gått på besøk til enkelte! Anonym 16.26

Det er lettere sagt enn gjort. Her røyker svigers hjemme, men når vi er på besøk med barnet røyker de kun på datarommet, og så røyker de i stuen etter at hun har lagt seg. Jeg liker det ikke, men jeg kan ikke si noe på det. Det er deres hus og de bestemmer.

Men nå bor vi ikke der heller da, vi er der kanskje en helg hver tredje mnd, og i julen og påske og andre ferier.

Hvorfor er foreldre som ønsker å skåne barnen sine fra noe som er direkte helsefarlig hysterisk?? Er det for å rettferdigjøre egne valg som dere kaller det hysteriskt eller?

De aller fleste kutter å røyke i svangerskapet fordi alle skjønner at det er idioti å utsette fostret for det, men når dem kommet ut er det bare å blåse på og la dem puste inn dritten i lunger som er under stadig utvikkling?? Hvor er logikken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...