Gå til innhold

tips for og få igang fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

er det noen som har noen gode råd/ tips foog få igang en fødsel?+ har igjen ei uke tell termin:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange som kommer med meninger om hva som kan sette i gang, men kroppen må nok være klar uansett, her er det jeg har hørt:

- Et glass rødvin og en omgang i senga:)

- Løpe i trapper

- Jogge med beina høyt

Skrevet

Spise krydret/sterk mat (særlig hvitløk)

Spise frisk ananas

Vaske vindu

Gå i trapper

Ha sex og ligge i 10 min etterpå m/beina oppover veggen

Stimulere brystene i ca 1 time

Ta lakserolje (anbefales ikke da det kan gi en eksteremt vond fødsel)

Spise Biola

Skrevet

Hva er det i ett glass rødvin som setter fart på sakene da??

Skrevet

Lakserolje er IKKE å anbefale.. Det kan rett og slett være farlig for baby'n etter det jeg har hørt.

Skrevet

Unen kommer når den er klar, slik er det bare. Med nummer 1 gikk jeg 20 dager over termin (dette er 8 år siden i dag ville jeg blitt satt i gang mye før) Jeg prøvde "alt" inkludert akupunktur, bringebærblad te og fotsoneterapi, men den fantastiske gutten kom noen timer før jeg skulle settes i gang - og da hadde jeg gitt opp alle forsøk. Nummer to kom fem dager på overtid, da gikk jeg med veldig stramme klær (innmari ubehagelig, men noen hadde fått meg til å tro på at dersom det ble trangt nok i magen ville fødselen starte). denne gangen tror jeg ikke jeg skal gjøre noe spesielt, eneste er vel heftig sex mot slutten. Sæd inneholder et stoff som ligner på det legene vil bruke i forbindelse med igangsetting. Lykke til

Skrevet

Jeg er bare innom på besøk fra "DinBaby" :)

Men jeg må bare få si dette her altså.... ikke stress med alt mulig greier for å få i gang fødselen. Det er IKKE noe som hjelper hvis ikke der er modning på gang. Få en time hos jordmor for å sjekke om der er ting på gang. Hvis det er det kan du gå hjem og forføre mannen din, hehe.

Noen av rådene en får fra enkelte er direkte farlige. For eksempel å stå og hoppe på trampoline... ikke å anbefale.

Mitt beste råd er å hvile mye og sove. Du får ikke gjort så mye av det når babyen er født. Jeg har ikke sovet en hel natt på snart 7 mnd nå(men er likevel verdens lykkeligste mamma vel og merke).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...