Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 Hvorfor er det egentlig så viktig å koke og vaske flasker/ smokker som brukes til morsmelk, men ikke puppene våre? Jeg mener, jeg står jo ikke å skrubber puppene med zalo og kokvarmt vann i dusjen akkurat, men det må da være flust av melkebakterier på brystvortene også- like mye som på eventuelle flasker og smokker..? Eller? Opplys meg, takk
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 26. februar 2011 #2 Skrevet 26. februar 2011 Melkerester setter seg i plasten og får det kontakt med luft, så utvikler bakteriene seg. Vi har vel sikkert masse bakterier i brystvortene også, men da er vel dette bare "snille" bakterier? Hehe.. Vet ikke jeg! :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2011 Det blir jo gjerne litt størknet melk på brystvortene etter amming vil jeg tro, så det må vel være samme type bakterier- men kanskje huden er selvrensende på no vis?? hehe, nei, sannelig om jeg vet!
Ane Elise Skrevet 26. februar 2011 #5 Skrevet 26. februar 2011 Heisann, Vel, tro eller ei så vasker ( fukter da gassklute med varm vann) jeg faktisk puppene mine to ganger i døgnet, om morgen og på ettermiddagen
littlefairy Skrevet 26. februar 2011 #6 Skrevet 26. februar 2011 hmm kan jo være fordi melken i seg selv (dråper etc som setter seg på flaskene) tiltrekker seg bakterier, og er i kontakt med luft hele tiden (vi går jo ikke med puppene ute hele dagen, og melken holder seg jo inni puppen, hehe). og melken vil også stivne og mugne på plastikken...eller?? hehe... morsomt spørsmål... men vi koker også tingene istedenfor å skylle det i vanlig vann, fordi så små barn ikke skal ha i seg de bakteriene kaldt vann har.... (? )
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 27. februar 2011 #8 Skrevet 27. februar 2011 har sikkert med at bakteriene blir liggende for lenge å ulme inni der. jeg vet iallefall at jeg hadde glemt et brukt brystinnlegg i en plastpose etter at jeg hadde vært på tur.. husker ikke hvor lenge det lå der, men da jeg fant det var det fullt av mugg :s ææsj! hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå