Gå til innhold

Er det vanlig å måt faste før ultralyd??

Anbefalte innlegg

Skal til en privat ultralydundersøkelse om 3 timer.. Fikk beskjed fra sekretæren da vi bestilte timen om å komme fastende og med full blære. Er 18+6 idag, så nesten 19 fullgådde uker. Synes jo det er rart å be en gravid dame om å faste 4-5 timer før undersøkelse? Begynner jo allerede å bli ganske sulten.... =/

Fortsetter under...

Har lest om et par slike tilfeller her inne, men aldri opplevd det selv.

Har vært på 4 UL hittil (hvorav 2 private), på 4 forskjellige steder/sykehus, og ingen ba meg verken faste eller komme med full urinblære. Hadde UL i uke 6, 11, 13 og nå sist i uke 18. Ingen hadde problemer med å få sett det de skulle se. Så synes det høres underlig ut....

Er 19+0 idag.

Da jeg var på ord. ul så spurte jordmor om eg hadde spist frokost den dagen ( hadde time kl 11.30 tror eg) og når eg sa ja så ble hun litt "glad" fordi da ville nok lillemann snu på seg under undersøkelsen slik at hun fikk bedre bilder...så er nok veldig opp til gynekolog/jordmor..

Hvorfor full blære? Mener du tom blære? Etter den ordinære UL tenkte jeg at neste gang skal jeg ihvertfall ikke drikke på noen timer før undersøkelsen, og sørge for å tisse rett før. Skikkelig press på blæra når hun undersøkte, var nesten litt vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...