Gå til innhold

Søkenvogn?? Brett?

Anbefalte innlegg

Lillegutten blir litt over 2 år når nestemann kommer, og lurer på om man trenger søskenvogn eller om jeg klarer meg med søskensete/brett på en kombivogn? Hva gjør dere? Synes disse søskenvognene tar så immari stor plass...vet ikke hvor jeg isåfall skulle hatt den stående..hmm...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142956362-s%C3%B8kenvogn-brett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her blir det litt over 1 1/2 mellom våre å vi har valgt søskenvogn rett å slett fordi at vi blir å bruke vogn masse når erta kommer å det er jo begrensa hvor langt de små føttene greier å gå på prinsessa. Brett er jo greit om du ikke skal labbe avgårde på langturer eller om barnet ditt liker å gå masse, men tulla vår hun må få muligheten til å velge :)

Tenkte det samme med plass jeg åsså men en får bare finne plass rett å slett :)

Har nå søskenvogna grei, ei trille samt ei kombivogn ekstra så har nok vogner for ei stund. Hehe.

Eg har fått låne ei søskenvogn (trille) og den tar liten plass samanlagt. Så eg kjøper ikkje, sidan eg veit at den ikkje vil bli brukt så altfor lenge. Men, eg veit ikkje kva for modell det er. Men, så lenge ein bruker voksipose med plate eller softbag i den, så kan ein bruke den frå nyfødt av.

Annonse

Vi kommer ikke til å kjøpe ny vogn med det første. Vi kjøper brett, har jo en trille. Skal vi noe sted tar så er nok pappan di fleste gangene med og vi kan ta en vogn hver. Ser jeg at behovet er der for en søskentrille så kjøper vi det da. Våre blir det 2år og 4 mnd forskjell på

Med oss er det litt under to år mellom nummer to og tre, så vi innså fort at vi måtte ha søskenvogn. Har snakket med både stemor, som har to med nøyaktig samme aldersforskjell, og venninner med lignende erfaring og fant ut at det var to ting som var avgjørende for oss.

1. Jeg er mye alene med barna, og skal jeg kunne handle eller dra noe sted med alle tre, må jeg kunne spenne fast toåringen i vogn. Han er hyper og stikker akkurat dit han vil og vil ikke samarbeide veldig, dessuten blir han fort sliten og vil da ikke noe som helst. Så for min egen mentale helse måtte det bli dobbeltvogn.

2. Toåringen hviler fortsatt på dagen, så i alle fall over denne sommeren er det greit å kunne bikke ned han også i vogna når han blir trøtt. Da er vi mer mobile.

Men vi fikk tak i en nesten ubrukt GT Safari tvillingvogn til en slikk og ingenting. Den blir veldig liten sammenslått og for en hundrings fikk vi en ubrukt softbag til å sette oppi med babyen. Utmerket løsning! Siden dette er nummer tre har vi allerede en kjempefin vogn til babyen som jeg kommer til å bruke når jeg ikke skal ha eneansvaret for de to minste alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...