Gå til innhold

ultralyd i uke 6 grunnet tidligere infeksjon i eggledere

Anbefalte innlegg

Hei !

jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid. har tatt 2 tester og har fått to tydelige streker på begge. tok en på kvelden og en på morgenen, så er vel ingen tvil...men like før jul hadde jeg infeksjon i egglederene og ble lagt inn på sykehuset.Der fikk jeg beskjed om at jeg kunna få problemer med å bli gravid grunnet dette...så det har ikke helt gått opp for meg at jeg faktisk allerede er blitt gravid .:).

På sykehuset fikk jeg beskjed om å ringe når jeg ble garvid slik at jeg får UL i uke 6 ( dette for å forsikre seg om at det ikke er graviditet utenfor livmor) .

men hva gjør jeg nå ? skal jeg ringe fastlege og få tatt en urinprøve der og få det endelig konstatert? eller skal jeg ringe sykehuset allerde på mandag? Kanksje sykeuset ikke vil ta meg på alvor før jeg har testet hos fastlege? vet ikke helt sikkert hvor langt jeg er på vei ,men regner med en ca 3 uker..og hvor sikre er disse testene man tar ?

setter STOR pris på om noen kan svare meg på hva som er vanlig, og er det noen flere som har opplevd infekjson?

Fortsetter under...

eg ville ringt sykehuset, og hørt hva de sier der.

om de sier at du må om fastlege før du kommer til de, så er d bare å gjøre d:O)

selv var eg gravid utenfor livmor for ett årstid siden. dette endte i operasjon og fjerning av en eggleder.

ble så gravid igjen 2-3 mnd senere, men d endte desverre i MA, som ble oppdaget på tidlig ul i uke 12. dette endte i narkose og utskrapning.

fikk da beskjed om at når eg evt ble gravid igjen, skulle eg få tidlig ul i uke 7 (noe før var ikke vits siden d er vanskelig å se noe).

eg tok kontakt med jordmor i bygda, som sendte henvisning til ul for meg.

fikk da ul når eg var 8+3 og fikk se et lite nurk på 2,2 cm (ligger bilder på profilen min)

er nå 31+3 på vei, og har en livlig liten huleboer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...