myboylollypop Skrevet 26. februar 2011 #1 Skrevet 26. februar 2011 ..flere som har urolige barn om kvelden før legging? ..lillegull strever enda med mye luft i magen, trodde dette ville roe seg litt når de passerer 3 mnd, men det er samme 'ståa' enda, slitsomt.....flere som strever med det samme? vi raper til den store gullmedaljen, men spesielt om kvelden gråter hun hver kveld pga luft.. ..hvordan gjør dere det med legging for kvelden? legger dere de små og lar dem gråte seg i søvn?..vanskelig dette! takk for svar
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 26. februar 2011 #2 Skrevet 26. februar 2011 Jenta mi er fire,snart 5 Mnd gammel. Hun lar jeg ALDRI gråte seg i søvn. Er som regelboe om hun gråter så da har jeg lagt meg sammen med henne til hun sovner. Nå er hun blitt mye flinkere til å sovne selv,heldigvis:) Siden du vet at babyen din er plaget med mye luft synes jeg ikke man skal la de gråte seg i søvn iallefall da de har vondt. Nå vet ikke jeg hvordan hun sover,men i begynnelsen her så hjalp det at hun lå i bagen sin og sov. Den var litt trangere så det gir de en liten trygghet. Kan bli stort for de å ligge i sprinkelseng. Her har hun også fått en kosebamse og den er skikkelig poppis:) Hun liker å ha den ved siden av seg og ligger og klemmer på den før hun sovner. Men om hun er plaget med luft så kanskje prøve å gi litt sukkervann,evnt ta henne til kiropraktor,det pleier å hjelpe. Skal se at hun sovner mye lettere når luftsmertene blir borte. Intill det ville jeg bare gitt henne masse kos og nærhet. Hun har det sikkert vondt stakkar.. Masse lykke til:)
Puppen og lillemor Skrevet 26. februar 2011 #3 Skrevet 26. februar 2011 hei, snuppa mi er 4 måneder og je lar heller aldri henne gråte seg i søvn.. Men når jeg har lagt henne i senga så er det natta - dvs vi tar henne ikke opp igjen med mindre det er helt krise (og da som regel pga vondt i magen eller noe). Hvis hun gråter så sitter jeg ved siden av henne, stryker på henne, hvisker inn i øret hennes osv.. Må vi en sjelden gang ta henne opp, så blir vi inne på soverommet hvor det er mørkt og kjølig og vi legger henne ganske kjapt etter hun har roet seg igjen. Hvis hun har mye luft så kan du kanskje prøve å gi henne litt fennikelte? Snuppa her slet ltt med luftplager da hun var mindre og fennikelte fungerte veldig bra.. Jeg ga ca 3ml ved hvert måltid - mulig du må gi mer nå siden hun er en del større. Samtidig vet jeg at de i andre land gir råd om å gi så mye som 50ml om dagen.. Jeg tror man kanskje bare må prøve seg frem til rett dose! Lykke til Håper det blir bedre snart! (og jeg har full forståelse for frustrasjonen over at det ikke har blitt bedre etter 3 måneder.. her har snuppa begynt å tulle med både det ene og det andre etter hun ble 3 måneder - var mye enklere å ha med å gjøre før.. )
Super-Mish Skrevet 26. februar 2011 #4 Skrevet 26. februar 2011 Ååååh, Puppen og lillemor, så utrolig godt å høre at det ikke bare er hos oss det føles sånn. Påsan har vært drømmebabyen i tre måneder, og nå har det plutselig bare blitt tull. Da er det ganske frustrerende med alle glade meldinger som strømmer inn om at "nå er dere over kneika". Når alt føles som en eneste lang oppoverbakke for tiden. Påsan har ikke luftplager, men han sover kun korte blunder hele dagen og er tydelig overtrøtt fra 15-16-tiden og ut kvelden, samtidig som han nekter å ta natta før 19:00. Så da er det stort sett grining i dette tidsrommet. Mat synes han heller ikke er noe gøy lenger. Er ganske drittlei, for å si det rett ut. Men til HI, kan det tenkes at det er f.eks. laktoseintoleranse? Da hjelper det ikke å rape, pga det er bakterier i tarmen som spiser på ufordøyde melkesukkere og lager plagsom luft.
myboylollypop Skrevet 26. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2011 hei og takk for svar! lillesnuppa er blid og fornøyd store deler av dagen (og når rapen er oppe!) så tror liksom ikke det er snakk om laktoseintoleranse el lignende..er så og si alltid om kvelden hun lager drama..tror det er en blanding av luft og overtrøtthet da hun som flere her bare sover korte lurer om dagen..ikke vet jeg, men håper på bedre tider snart! skal forresten til manuellterapaut neste uke bare for å sjekke 'ståa' og utelukke smerter av andre grunner..lykke til med de små alle!
wimzah Skrevet 26. februar 2011 #6 Skrevet 26. februar 2011 måtte bare svare her.. siden jeg har hatt en "luft"baby i straks 4 mnder:) skal ikke fortelle hele historien, for den er lang.. men lilleplutt har helt siden starten av livet sitt hatt mye vondt i magen.. har ikke klart å få av seg osv.. myyyyye gråting.. har vært både hos kiropraktor og nå sist osteopat.. og dette har virket til en viss grad.. nå har jeg i samråd med helsesøster startet med litt grøt tilvenning osv.. å det ser ut til å være bra for lille pluttes del.. meeeen det skal sies at nå er magen hard, men siden d er tilvenning er vel det nåkså normalt.. min lille gråt også mye når jeg la han, og det virket som det var da han fikk vondt i magen.. osv.. men jeg startet med.. husker sannelig ikke va den heter den måten.. men lot han gråte i 5 minutter før jeg gikk inn.. (var veeeldig vanskelig første gangen) gikk så inn, sa samme setning som jeg alltid sier.. ga smuken å gikk ut igjen,.. gjentok dett helt til han sovnet.. å det ikke mange dagene før sengerutinen var i boks.. nå er jeg inne kansje en gang å trøster før han så sovner.. veeeldig gla for at jeg prøvde denne metoden.. for nå er leggingen en drøm:) vet at man ikke skal la dem ligge å gråte seg i søvn... men litt gråt tåler de.. og de er jammen smarte vanedyr disse små sliter mest på dagen vi.. for lille vil nemlig ikke sove.. må trilles ute for at han ska sove.. så der tarjeg gjerne i mot råd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå