Gå til innhold

Nå har jeg grublet så mye på hva lillebror skal hete at jeg er litt lei alle alternativ og har kjørt i en blindgate ....;)

Anbefalte innlegg

hehe

Har egentlig ikke funnet det perfekte navnet enda og det er bare 4 uker til termin...Står vel enda mellom Martin, August og Fredrik, men ingen av dem er sånn Wow!! Skulle ønske vi bare fant et navn som sa pang - for oss begge.

Ikke lett dette her....Kom gjerne med forslag :-)

I går fant jeg C/Kornelius og synes det er litt artig

Fortsetter under...

Kjenner meg så igjen ;)

Har sittet med navneleting nå på månedvis å lista har blitt endra hele tida siden jeg og pappaen jo heller ikke blir enige om navnevalgene. Hehe.

Men begynner å ha noen grei nå da men tar det hele ganske så med ro å avventer til lille knuppet har kommet til verden for da ser vi mere hva som passer å om det er gutt el jente siden vi jo ikke vet det.

Personlig syns jeg Kornelius er et grufullt navn til en gutt, sliter med å se for meg at det navnet skal følge ungen resten av livet. En 18 år gammel gutt som heter Kornelius, nei huff..

Men smaken er jo som baken :0))) Hovedsaken er at dere finner det rette navnet :)

Ellers så er jeg personli veldig glad i navn som Gabriel, Mathias, Lukas etc...... Derav er vel Gabriel det navnet som er sjeldnere brukt enn de to andre så jeg har falt litt for det i det siste men må liksom smatte litt på det navnet en stund kjenner jeg for der sliter jeg åsså med å se for meg en gutt i ungdomsårene med det navnet ;)

Gud, er ikke bare bare dette navnestyret ;)

Cornelius er skikkelig kult! Kjenner en mann som heter det (30+), og funker utmerket både på gutt og mann synes jeg ;o)

Martin og Fredrik forstår jeg godt at du ikke har noe wow følelse over ;o) Disse to navnene er særdeles oppbrukte. August er pent synes jeg.

Hva med Martinius?

Eller:

Hector

Viktor

Leopold

Selmer

Helmer

Leonard

Anselm

Vilhelm

Samuel

Aurelius

Jeg synes August er skjønt. Martin og Fredrik er sååå kjedelige, og Fredrik synes jeg ikke er noe pent heller. Liker Kornelius, men jeg er veldig usikker på hvor godt...

Adam

Albert

Alfred

Edvard

Edvin

Heine

Håkon

Iver

Jesper

Johan

Jonatan

Melvin

Oskar

Sakarias

Tarjei

Torjus

Ulrik

August og Fredrik er flotte, klassiske, internasjonale navn. Jeg synes Martin er ganske kjedelig, men absolutt fint. Kornelius er litt kult, men ingenting i forhold til de andre, i mine øyne :-)

Rangerer:

AUGUST

FREDRIK

Martin

Kornelius

Annonse

Jeg hadde samme problem med vår sønn- ville ha et navn som sa pang. Endte til slutt med Martin, selv om det mest var et kompromiss mellom mannen og meg. Jeg angrer ikke på valget nå. Navnet er ganske vanlig (selv om ingen andre i barnehagen som heter det), men jeg synes faktisk navnet er blitt fint etter at jeg kalte sønnen min det :-)

Nå er August øverst på lista...men jeg vet ikke om det blir gutt. Synes også Thomas og Nikolai er et fine navn, selv om de er ganske vanlige.

Jeg syns Fredrik er et nydelig navn :)

Et alternativ til Cornelius er Cornelis! (Artig vri som er lite brukt!)

Eller hva med;

Silas

Matheus

Ferdinand

Nicolas

Fabian

Kornelius er nok ikke så aktuelt lenger, hehe her kommer det ann på dagsformen ;)

Av de dere nevner liker jeg også Håkon, Johan, Mathias og Gabriel bla.

Mathias og Håkon er uaktuelt, pga at de er brukt i vennekretsen.

I dag vil jeg så gjerne bruke August og mannen kaller han Martin allerede, vi får se hvor dette ender ;)

August er kjempefint!!! Ellers synes jeg Martin er et av de fineste guttenavnene som finnes... bare synd det er så mange som heter det...hehe, typisk problemstilling dessverre..

Ja det er dessverre sånn det er ;)

På jenta vår har vi et populrnavn, men ingen i bhg. eller i vennekretsen har barn som heter det faktisk.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...