Gå til innhold

Tipset en kollega om noe og opprettet "hemmelig" hotmail konto, men

Anbefalte innlegg

nå truer kollegaen min med politianmeldelse om jeg ikke melder meg og sier hvem jeg er:((( Er skikkelig redd og vet ikke hva jeg skal gjøre:(

Har ikke brukt noen "virkelige navn" til og sende mailen, men et pseudonym slik at vedkommende ikke skal kjenne meg igjen.

Hjelpes, er det ikke lov og sende anonyme mail til andre såfremst det ikke er drapstrusler? det var jo bare en sak jeg ville varsle om. Livredd for at politiet finner ut dette om personen anmelder meg.

Fortsetter under...

For det første, så har nok ikke polititet ressurser til å bruke på en mail. Hvis den hadde inneholdt drapstrusler, men ikke hvis det bare er informasjon til din kollega.

For det andre, så er det faktisk ganske lett å finne ut hvem som sender en mail, selv om man oppretter falsk konto. Spesielt hvis du har sendt den hjemmefra, så kan man finne ut hvilken IP adresse som er brukt.

Annonse

Ja, og nå føler han seg truet. Ta det med ro, han kommer neppe til å gå til politiet.

Burde du ikke heller ha varslet lederen deres, evt tillitsvalgt/verneombud? Å si til noen noe ala: "Jeg vet nok hva du holder på med", kan jo ikke oppfattes som noe annet enn en trussel.

Nei jeg skrev ikke noe slikt som jeg vet hva du holder på med, men jeg skrev heller noe som kan hjelpe vedkommende og beholde jobben sin, og det var i beste mening ikke som om jeg ønsket vedkommende vekk fra arbeidsplassen.

Mulig det var idiotisk av meg og sende denne mailen, men det er nå gjort og for sent og angre!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...