Gå til innhold

Ønsket startdato for bhgplass, kan noen hjelpe? Når begynner bhg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg regner med du snakker om ordinært opptak. Barnehageåret starter da skolen starter. Hvis det f.eks. er 18. august, kan du velge å starte da eller senere. Skal mye til å få plass før ordinær oppstart. Det er mange barn som tilvennes på samme tid. Mine barn har derfor ventet med oppstart til 1. september, slik at de fikk litt mer ro rundt starten.

kommer jo helt ann på bhg... om de har plass og mulighet kan de ta inn før ordinært opptak... da tar de den som står øverst på en eventuell venteliste... barna MÅ ikke begynne i bhg 1 aug... men 1 aug er begynnelsen på bhg året...

Her begynner IKKE barnehagen 1. august. Den begynner ved skolestart, f.eks. 18. august (ble skrevet som et eksempel. Aner ikke om skolen starter 15. eller 20. august i år).

Har tre barn i barnehagen, og man kan ikke få inn barna sine før skolestart. Det skal forøvrig stå på søknadsskjemaet når ordinær oppstart er.

Annonse

Bhg. året starter 1. august, men alle har ikke behov eller mulighet til å begynne da.

Vi skal jo ha tilvenning på ett og ett barn så om noen skriver at de ønsker sen start kan jo de som har behov og ønsket tidlig få det, men ingen garanti uansett. Regelen er at alle skal ha startet innen august mnd. så sant annet ikke er avtalt med foreldrene.

du kan bare sette den datoen som det passer til deg,bhg året starter som regel fra 15aug..men mange ønsker plass fra 1aug eller rundt den tiden skolen starter der de bor.Du kan søke plass fra 1april 2011,og kanskje få det og.Går litt etter når du har behov.

Hva mener du med det? Om mitt barn fåt plass f.eks. 1 august men vi ikke trenger plassen før 20 august så kommer vi jo ikke før 20 august, uansett om det "passer" for barnehagehen eller ikke? Betaler selvsagt for hele måneden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...