Gå til innhold

Da var Celine kommet til verden !! <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt lang historie..

Torsdag 17 februar, 3 dager før termin, begynte jeg å mistenke at jeg lakk fostervann.. Var veldig usikker, så tok ikkei skatontakt med føden før fredag morgen, fikk komme inn til sjekk.. De trodde ikke det var fostervann, men tok en slik prøve for å sjekke, og denne slo ut positiv. Såå.. Ble da innlagt Fredag kveld for å starte med antibiotika siden jeg ikke hadde tegn til nærtstående fødsel.. Lørdag morgen begynte jeg med modningstabletter.. Livmorhalsen var lang og en finger åpning og myk.. Altså umoden..

Fortsatte med modning til og med søndag, uten noen effekt.. Mandag ble der hviledag.. Jeg var veldig frustrert for jeg fikk ikke vite noe og ble alltid satt bakerst i køen.. Tirsdag fikk jeg to nye modningstabletter.. Ingenting sjekke og fostervannet lakk enda.. Antibiotika hver 4 time hele helgen..

Onsdag 23 februar.. ble der bestemt å ta resten av vannet og så sette på drypp.. Vannet ble tatt, begynte å kjenne små murringer.. 1 time etter vannet ble tatt ble det satt drypp.. Dette var klokken 11... Resten av dagen var ett rent helvette, de måtte øke drypper for å få fremgang så jeg satt med sinnsyke rier som kom uten noen pause.. De kom rett etter hverandre.. jeg trodde jeg skulle dø.. måtte ha 4 cm åpning for å få epidural.. klokken halv seks.. var der 4 cm åpning og epiduralen ble satt.. Jeg var i himmelen.. kjente ikke noe til riene og fikk endelig slappet av!! Men da måtte de igjen øke dryppet slik at riene ikke stoppet opp.. De satt det på fullt.. kjente ingenting.. de skrudde med epiduralen og jeg begynte å kjenne litt, men ikke i nærheten av slik det var..

Klokken sju-åtte var det bare fem cm åpning og det samme klokken ni.. Det var alt for sein fremgang.. Baby hadde det fint, men de begynte å vurdere keisersnitt, pga sen fremgang og de kan ikke ha på drypp alt for lenge.. De var redd for at de ville presse livmoren for mye, slik at den ikke ville trekke seg skikkelig tilbake etter fødsel...

Klokken ti over ni var det bestemt.. det ble keisersnitt !

Ble trillet ned med en gang og kl 22.01 var Celine ute.. 3940 gram og 51 cm.. Frisk og rask og verdens nydligste jente <3

Jeg ligger nå på barsel avd.. Begynner å komme meg litt, har så klart vondt, men det blir bedre og bedre for hver dag :) Celine ble i natt flyttet på Neonatal avd. pga forhøyet CRP.. altså hun har fått en infeksjon.. Så hun ligger der å får antibiotika.. Er der nede hver 3 time og ammer henne, og det begynner å gå igang, vi gir henne også litt bank melk gjennom sonde siden hun ikke er helt frisk, slik hun har noe å gå på :)

Gleder meg til alt er i orden og komme hjem !

Og foresten.. vil heller ta 10 keisersnitt igjenn enn å bli satt igang med drypp igjen !!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Ser ut som du hadde ganske lik fødsel som min forrige.. Håper du prioriterer søvn, for jeg var helt utslitt etter alt styreret og fikk ikke sove. Blir det like mye styr neste gang, så skal jeg få noe å sove på, for å unngå å møte veggen. Man kan amme for det :)

Skrevet

Får heldigvis sove :) hun ligger på neo, og før det passet de henne om natta for meg :) Og får smertestillende ved behov :)

Skrevet

masse gratulerer med lille jenta di.

Skrevet

Gratulere så masse med jenta!:)

Skrevet

Det var godt det gikk vel:-) gratulerer:-)

Skrevet

gratulerer med datter =) Godt det gikk så bra, på tross av langt og tungt løp! Du hr vært flink =)

Skrevet

Gratulerer så kjempe masse :)

Skrevet

Ganske likt meg også med den første... Var 16 dager over termindatoen i tillegg..... Hadde 12 timer med drypp og di fikk ikke til å sette epidural på meg... hadde ingen rie stopp i det hele tatt di 12 timene... Ble ks til slutt... Hadde da 3 cm åpning, hadde 2 cm da jeg kom inn på sykehuset uten rier...

Kniven ligger ikke langt nedi slira neste gang du skal føde... Da skjedde d samme, men di tynet meg bare i 5 timer så tok di ks...

Og denne gangen skal jeg ha planlagt, forhåpentlivis 2 uker før termin...

Gratulerer med den lille... nyt tiden...

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

Gratulerer Katrine! Høres ut som om det ble en utmattende fødsel, helt frem til ks. Får håpe det snart er så dere kan komme hjem og starte livet der :) Det er herlig det ;)

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

Gratulerer Katrine! Høres ut som om det ble en utmattende fødsel, helt frem til ks. Får håpe det snart er så dere kan komme hjem og starte livet der :) Det er herlig det ;)

Skrevet

Gratulerer så mye med prinsessa:)

Må bare spørre: var det på Ålesund sykehus du fødte?

Skrevet

det var på ålesund sykehus ja, hvordan det? :)

Skrevet

Gratulere så masse med lille Celine! :-)

Huff, du hadde en skikkelig dårlig fødselsopplevelse, men heldigvis så gikk det bra tross alt!

Håper du kommer deg raskt og at veslejenta snart blir kvitt infeksjonen slik at dere får reise hjem! :-)

Pass på og slappe mest mulig av og sove når du kan på sykehuset når du har anledning til det og masse lykke til videre og kos deg med prinsessa! :-)

Klem fra

Skrevet

Gratulerer så masse :)

Skrevet

Da tror jeg det var meg du delte rom med på barsel noen timer på tirsdagen:) Prinsessa vår kom forøvrig til verden onsdag 23. kl 02.47, vannet gikk ca 23.15 tirsdagskvelden så det gikk veldig kjapt med meg.

Var spent på hvordan det gikk med deg siden du aldri kom ned på barselhotellet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...