Gå til innhold

DOPPLER for hjemmebruk(babysound)- finner ikke hjertelyd i uke 16, noen tips?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke nervøs ennå, var på UL i går, alt ser bra ut. Vi har egentlig kjøpt det for å bruke senere og følge med på utvikling. Legen sa det er ganske tidlig å bruke en slik doppler ennå, men ser at mange damer på BIM får det til:)

HI

Det lureste er nok å vente noen uker, fosteret ligger fortsatt dypt i bekkenet. Hvis du ønsker å fortsette å lete, bør du vende proben nedover rett overfor symfysen, peke nedover på en måte. Hvis du stadig får inn din egen puls, kan du prøve det samme litt fra siden.

Annonse

Jeg har babywacther og har fra uke 10 lett rett over skambeinet. Noen ganger tar den lang tid å finne, i begynnelsen var det like ofte jeg ikke fant den og andre ganger er det enkelt.

Jeg er mye raskere og flinkere å finne den enn legen min. Han er faktisk helt ute å vandrer og har tydeligvis ikke helt erfaring med hva han driver med.

Men morkaken kan ligge litt i veien for fosteret tidlig i svangerskapet slik at den overdøver babyens frekvens.

Æsj, jeg kjenner jeg blir helt stressa bare jeg leser om folk som skal prøve å finne lyden med doppler.

Jeg skal IKKE bruke det neste gang jeg blir gravid, maken til stressfaktor skal du lete lenge etter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...