Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #26 Del Skrevet 26. februar 2011 Tror hun vil vi skal si at stesønnen må kverkes. Ikke lusa. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142954979-hodelus-jeg-er-blitt-smittet-av-stes%C3%B8nnen-min-og-jeg-er-gravid-hjelp/page/2/#findComment-142956023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #27 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg har erfaring med lus. Det er ikke riktig slik som blir sagt her at det er enkelt å bli kvitt lus. Det er et sant helvete å bli kvitt lus i større husstander. Hedrin og andre silkonbaserte stoffer dreper ikke eggene, de må kjemmes ut. Men de dreper lusa, så da må du se på lusas vekstfase, og eggenes levetid før de klekkes etc, og slik ta gjentatte kurer med lusemiddel hver uke sånn ca. Du må også kjemme, kjemme og atter kjemme. Det er veldig viktig å gå for en GOD lusekam som også plukker ut eggene. Du må gjøre det på deg selv, og du må gjøre det på din mann, og på hvert enkelt barn. Du må beregne litt i overkant av en måned, med kjemming hver dag, gjerne to ganger for dagen i beynnelsen, og lusekurer på hele familien en gang i uka. Langt hår må kanskje tilslutt klippes kort, for å få bukt med problemet. Med jenter i hus er det litt vanskelig å bli kvitt. Jenta mi er liten og en liten krølltopp, ikke liker hun å sitte i ro, ikke liker hun å bli kjemmet for lus, ikke liker hun lusekur. Det er ikke lett å bli kvitt hvereneste egg. Er det egg igjen, starter det bare på nytt igjen. Vi brukte en måned på å bli kvitt styggedommen, og det var raskt hører jeg folk si. Med stebarn i hus må man også på at de blir fulgt opp hos den andre forelderen, og gjerne ta en kur og en kjemming så snart de kommer inn døra. Godt mulig har den andre forelderen også lus, og er ikke den andreforelderen like nøye så er det på an igjen, med hvert eneste samvær. Det er mye jobb, og det koster litt. DDu trenger ikke koke og fryse allverdens med sengetøy og klær, det er unødvendig, lus lever ikke lenge utenfor hodet. Nesten så godt som all smitte skjer fra hode til hode. Fletter og korte frisyrer er også god hjelp når det gjelder å bli kvitt lus. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142954979-hodelus-jeg-er-blitt-smittet-av-stes%C3%B8nnen-min-og-jeg-er-gravid-hjelp/page/2/#findComment-142956661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå