Gå til innhold

Noen som har hatt 4 keisersnitt her?

Anbefalte innlegg

Jeg trodde de ikke anbefalte mer enn 3 keisersnitt. Men så var jeg hos spesialist idag og han var ikke enig i dette i det hele tatt. Han har forøvrig 39 års erfaring og har tatt to doktorgrader osv, så han er en flink gynekolog.

Han sa at etter 3 snitt økte risikoen for at morkaken kunne gro seg fast i arret, men at det fortsatt bare var 1 av 400 som opplever dette så statistisk sett kom det mest sannsynlig til å gå bra med et fjerde keisersnitt.

Jeg har hatt 3 snitt og vurderte sterilisering fordi jeg trodde det var veldig farlig å ha 4 snitt, men nå er jeg usikker. Jeg er bare 28 år og legen anbefalte absolutt ikke sterilisering. Han mente at jeg i teorien kunne få mer enn ett barn til om jeg ønsket.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142954918-noen-som-har-hatt-4-keisersnitt-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

de anbefaler ikke fler en 3 KS men det blir gjort flere hvis man blir gravid igjen.

Han legen du var hos, har han operert deg? Tenker på om han vet hvor mye arrvev som er dannet i forhold til om dette ville være bra for deg og evt et barn til..? Venninnen min har 2KS og ble ved 2 mann anbefalt av lege å ikke få flere barn pga mye arrvev

Las en artikkel om ei som skulle ha sitt 7 KS men i 20 uke fikk hun livmor ruptur.

Jeg kjenner en som har hatt 5 snitt.

De to første katastrofesnitt og de tre neste planlagte snitt da det ble konstantert at hun ikke er anatomisk bygget til å føde vaginalt. Hun var forøvrig over 40 år da de to siste kom.

Gikk helt fint - hun fikk tett oppfølging og ble informert om farene ved mange keisersnitt. Dette var på haukeland forresten.

Annonse

Ja, det er vel standarden, men tror de ser det litt an også.

Hun ble målt i alle kanter for å se om hun kunne føde nr 3 vaginalt.. De sjekket arrvev, bekken, ryggen osv.

Men som sagt - dette var haukeland. Føler de ikke følger retningslinjene alltid....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...