Gå til innhold

Journalist søker deg som har mistet kone/søster/mor i barsel

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er journalist og jobber nå med en sak for kjent norsk kvinneblad (av naturlige årsaker nevner jeg ikke hvilket her på forumet) Jeg skal skrive om barseldød, et tema det er viktig å belyse, men som kanskje ikke skrives om for ofte. Ønsker derfor å snakke med menn som har opplevd å miste sin kjære i barseldød, og lurer derfor om noen her kan sette meg i kontakt med en mann som har gått igjennom dette.

Om du er datter/sønn og har opplevd å miste mor, er det også interssant å snakke med deg.

Har allerede fått noen henvendelser, og det er tydelig at dette er et viktig tema. All info jeg får behandles konfidensielt, kontakt med om du kan hjelpe til å belyse/info om saken.

Jeg kan nåes på telefon: 98009950

Fortsetter under...

Utrolig upassende innlegg på et barn I magen forum!! Du burde finne kildene dine andre steder!! De fleste av oss her inne har barn i magen og er fulle av hormoner. Dette er det siste vi vil tenke på!

Må si jeg tenkte akkurat det samme! Mange her inne som lider av fødselsangst og dette hjelper akkurat ikke....

I tillegg så finnes det andre forum å finne det du søker etter uten å støte andre...

Du søker etter folk som kanskje har opplevd det mest tragiske man kan oppleve, og forventer at man skal brette ut sine følelser over for deg. Og så kan du ikke presentere deg med navn eller i hvert fall hvilket blad du jobber for?

Utrolig useriøst.

Annonse

Hvordan i all verden kan dette oppfattes som angstprovoserende? Det er jo supert at det blir fokus på slike saker, fordi de i mange tilfeller kan unngås. De tilfellene jeg vet om der mor har vært nær ved å miste livet, eller mistet livet, i barsel kunne dette faktisk vært unngått.

Og alle vet jo at det finnes noen få uheldige som dør i barsel i Norge så denne lille meldingen inneholdt vel ikke akkurat noen aha opplysning heller?.

Jeg synes ikke det er upassende. Det er et område som må belyses.

Heldigvis så er det såpass få som dør i barsel i Norge, så det er vel kanskje vanskelig å finne pårørende.

Ro dere ned da jenter. Alle vet jo at noen desverre dør i barsel, men det kan man gjøre av hikke også. Jeg syntes det er veldig viktig at man får skrevet mer om dette temaet. Kanskje det faktisk redder oss som kommer til å få flere barn en dag.

Ja la oss for all del stenge oss inn i en boble og late som om ingenting farlig noen sinne skjer.

Selvfølgelig er det greit å spørre etter slike erfaringer her inne, det er jo helt valgfritt å svare. Jeg har aldri mistet noen på den måten, men hadde emnet for eksempel hvert om å sitte ved dødslei til en nære kunne jeg fint ha svart. Selv om dette er en veldig sår og personlig ting.

Ville dere ikke lese om tragisk ting foreslår jeg at dere heler kutte ut hele internett. For triste historier finner en overalt.

Absolutt!!! Det er supert. Det er mange kvinner som ikke tørr å rope ut hvis de føler at noe er alvorlig galt i svangerskapet. Fordi leger og sykepleiere sier at det går sikkert over osv. Med mer kunnskap så tørr noen av disse kvinnene kanskje å stå mer på kravene. Man forstår at leger faktisk ikke vet alt, i alle tilfeller, og at de kan ta feil.

Jeg vet om iallefall to tilfeller der mor har mistet livet som følge av legefeil, og i begge tilfellene "godtok" moren det legen sa fordi hun sikkert tenkte at han vet best.

Dette ble litt rotete. Men mer fokus er bra! Alle vet vel at det er svært få som mister livet i barsel i Norge? Hvorfor ikke bidra til å gjøre tallet enda mindre.

Jeg syntes ikke dette var provoserende, men nå har jeg heller ikke mistet noen så kanskje ikke jeg er den rette til å kommentere dette.

Men dette er et tema som må belyses og her er det kanskje lett (dessverre..) å komme i kontakt med noen som er mistet.

Kanskje de som har mistet syntes det er deilig at noen vil høre på deres historie!

Annonse

Fordi det er gravide her og med hormoner og angst for fødsel, som mange plages med så er det ikke så lurt.

Hadde jeg vært gravid akkurat nå så kunne dette satt et skikkelig støt i meg, men folk er forskjellige. Han kunne adressert det på en litt annen måte og han kunne holdt seg borte fra denne siden.

Nei, kanskje det ikke inneholder noen aha opplysning men det er alikevel ikke noe gravide vil tenke på.....

Dette er sikkert noe som bør belyses, men det er fader meg upassende med sånne innlegg her inne på barn i magen forumet!! Jeg har termin om noen dager og dette er det siste jeg vil tenke på, er nok beskymret fra før. Jada jeg vet at barsel død eksisterer (heldigvis veldig skjeldent i Norge) men er ikke noe jeg trenger å bli påminnet på her.!!

Så lenge noen av oss finner det upassende, så er vel det nok?!! Da har han iallefall gjort noen av oss mer beskymret!!!!!

Nei vet du hva, det var bare svært usmaklig innlegg her på dette forumet.

Ja, mulig det er en sak som trengs å belyses. Det vet jeg ingenting om.

Men jeg sitter her med rier og vet at jeg innen noen timer skal inn å føde. Og trengte ikke å bli påminnet om at jeg kan dø under fødsel.

Tipper innlegget ikke er reelt engang.

Tabben min her er jo at jeg bare MÅTTE ytre min mening nå, slik at innlegget blir dyttet opp.

Innlegget er rappotert. Håper flere gjør det slik at det blir tatt vekk.

Har absolutt ingen tro på at en ordentlig journalist tar kontakt på den måten og legger ut sitt telefonnr slik. Noen som har prøvd nummeret? Finnes ikke noe navn bak det på telefonkatalogen.no

Joda kunnskap redder liv og det er bra. Men det passer seg ikke med dette innlegget her inne.

Dette blir like dumt som å sende kokebøker til sultene barn i Afrika!

Som gravid har man nok tanker rundt graviditet og fødsel.

Døfødt å diskutere dette merker jeg.

Dessuten er jeg fru, ikke Frøken..

Dette er faktisk et tema som man ikke har vondt av å høre om. Man kan ikke stenge ute alt det vonde og triste her i verden for å verne seg selv og sin eget velvære. Da kan man iallefall la være å se tv og være på nettet.

(PS, dette er faktisk ikke et eget forum for barnimagen. Forumet går også innunder dib, er ikke alle som er gravide der heller...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...