Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det ideelt å begynne med smokk ? har lyst å begynne med den men vet ikke når det er mest ideelt for barnet og ammingen? Han er en uke gammel og ammingen går flott,har lyst å vertfall at han skal ha smokk når han sover.. har null peiling på smokkbruk så det har vært fint med noen erfaringer fra dere smokkbrukere:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min hadde et enormt sugebehov, han fikk smokk den dagen vi kom hjem fra sykehuset (4 dager gammel) Han er nå snart 7 mnd, bruker smokken når han sover på dagtid og natta. På dagtid ellers er den med mer som en "leke" for han. Jeg ga han smokken pga sugebehovet og for at jeg skulle slippe å være smokk :)

Vi slet litt med ammingen i starten , men ga han smokken likevel. Det gikk ikke noe mer ut over ammingen for oss ihvertfall :)

Skrevet

Jeg også ga min lille smokken den samme dagen vi kom hjem fra sykehuset. Han sutta så mye på handa si, så da syns jeg det er litt bedre at han bruker smokk. Litt lettere å avvende han smokk enn tommelen tenkte jeg. Kan jo ikke kaste eller gi tommelen til kapteinsabeltann sånn som man kan med smokken :)

Jeg fikk aldri melk, så han har fått mme fra fødselen av. Men er jo lurt at ammingen er på plass først :) Smokk skal visst minske krybbedødfaren også!! :)

Skrevet

Ja det er derfor jeg vil begynne med smokk pga krybbedødfaren.. han har ikke noen spesielt sugebehov annet enn når han er sulten,da går det ut over hendene hvis jeg ikke er snar nok å gi han mat :D

Kanskje jeg skulle prøvd å gitt han smokken snart :) vet ikke hvorfor jeg nøler egentlig..

Skrevet

Mini her ble født for tidlig og var veldig slapp og svak, sovnet i måltidene osv. Så jeg ventet til han var nesten 4 uker før jeg prøvde med smokk. Kjøpte sånn prematursmokk men den bare spytta han ut igjen, prøvde ett par andre og smokken fra avent er blitt favoritt :)

Han er 6 uker nå og bruker den stortsett når han er trøtt og skal sove.

Skrevet

Etter at jeg introduserte smokken så roer han seg lettere når han skal sove. Han blir 6 uker på søndag så har hvertfall blitt godt vant med den:) foreløpig tar han alle smokkene jeg har kjøpt, men får se hvor lenge det varer!!

Hvis du føler at smokk er det rette så bør du prøve :) kanskje greit å starte ved legging eller etter han har spist hvertfall!

;)

Skrevet

vi var litt skeptisk til smokk i starten... men etter å ha lest en hel del så tenkte vi "ty til smokken"... Han gråt så mye i starten, og var vanskelig å legge... Vi begynte da han var ca 3 uker... nå er han 3 mndr.. og vil sjelden ha smokk.. det er geentlig bare i bilen han vil ha smokk, ellers spytter han den bare ut med en gang...

Hvis mini får til suging/amming fint så er det ikke noe i veien for at du bare kan prøve:)

Skrevet

Jeg har akkurat stilt det samme spørsmålet i en tråd lenger oppe før jeg så denne tråden, men her var det allerede mange fine svar.

Er i samme situasjon og baby er 1 uke.

Da kjøper vi inn en smokk når butikkene åpner i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...