Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke stelleprodukter har dere kjøpt/skal dere kjøpe til babyen? Og hvilket merke kjøper dere? Ser jo så mange anbefalinger rundt om kring..både for hvilket merke som er best og hvilke produkter man trenger, så blir litt usikker på hva man skal velge.

Jeg hadde sett for meg at det viktigste å ha i hus var kanskje olje til å ha i badevannet, zink-salve e.l, og evt shampo, er det andre ting dere mener er viktig å ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt zink-salve og babyolje på apoteket. Noe økologiske greier, tror jeg. Noe mer blir det ikke på en stund, tror jeg.

Skrevet

klorhexidin til stell av navlen og sinksalve til stumpen, men storebror har aldri vært sår i rumpa så jeg vet ikke om jeg trenger det egentlig.. har aogså babyolje, men bare det ejg har fått i de gratispakkene. sjampo er ikke nødvendig til å begynne med har jeg fått beskjed om så det venter vi litt med tenker jeg...

Skrevet

Brukte Babyline-serien når førstemann ble født. Men var ikke mye som ble brukt. Har ikke brukt halvparten av babyoljen nå etter 2 år engang. Den blir nok kastet, så får jeg se om jeg kjøper ny.

Brukte shampo på førstemann, men han hadde en del hår, og litt skurv som luktet litt, så syns det var greit å få vasket skikkelig.

Sinksalve syns jeg ikke hjelper særlig, beskytter kanskje mot fuktighet, men er de først blitt såre må det gjerne andre ting til. Ringblomssalve er effektivt, samt en salve fra Aderma.

Har brukt litt av Liberoserien det siste året, og syns den virker grei. Har jo noen typer av det i hus, så får se om jeg bruker litt av det etterhvert. Får jeg f eks libero sin olje i noen av gratispakkene, bruker jeg den i stedet for å kjøpe ny.

Ellers er klorhexidin, som ble nevnt, greit å bruke til navlerens.

Mesoft(Vidi) kompresser er kjempegreie å vaske med.

Skrevet

Jeg har babyoljer fra disse gratispakkene, sinksalve og så var det jo med diverse salver i disse pakkene, kan testes. Ellers har vi pyrisept og sånt stående i skapet fra før. Er førstegangs da, så har egentlig ikke peiling, men finner vel ut av det om vi trenger noe mer.

Skrevet

Sånn helt i begynnelsen trenger man vel bare babyolje til å ha i badevannet egentlig?

Ellers skal vel Inotyol være mye bedre enn sinksalve når det gjelder såre stumper? Jeg fikk ihvertfall beskjed om at jeg bare trengte den.

Skrevet

Potetmel fungerer faktisk utmerket på såre stumper... Har ikke tenkt å skaffe annet enn olje til å ha i badevannet og noe til å rense navlen med, til å begynne med.

Skrevet

Tror ikke eg kommer til å kjøpe noe før lageret mitt er tomt;O)

Er en av de heldige vinnerene av Libero-produkter til ca 1000 kr, på mammanett.no sine sider på facebook.

fikk en stooor kasse i posten med diverse produkter:O)

så har i massevis:O)

trodde ikke at man faktisk kunne vinne, med trykket på DEL likevel;O) og jaggu!!!!

"Du er den heldige vinner..."

Skrevet

Jeg hadde kjøpt sinksalve / salve mot sår hud, olje, mesoft og (gulpe)kluter. Det er alt vi har trengt den første tiden.

Litt på siden av det du spør om, men det kan være en idé å tenke på ammingen. Når melka kommer, risikerer du at spruten virkelig står! Jeg hadde tre gode amme-bher, og det gikk akkurat rundt. Jeg ble også ganske sår, så det var godt med Purelan og melkeoppsamlere, som er et slags skjold i plast med åpning til brystvorten. Den gjør at du slipper gnagende ammeinnlegg mot såre brystvorter, og så samler den opp evt. melk som drypper. De var gode å ha i perioden der melka virkelig sprengte på og brystvortene var såre. Ellers synes jeg Avent engangsinnlegg er gode - de fester seg ikke i brystvortene og lekker ikke.

Skrevet

Takk for alle svar!

Og slike melkeoppsamlere høres slett ikke dumt ut nei:)

Skrevet

Har kjopt inn en del Earth mama og angel baby produktet til meg og babyen i nettbutikken www.manukanorge.no

ellers en del fra apoteket, bl annet Mesoft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...