Gå til innhold

lyver de eller..?

Anbefalte innlegg

hei,

Fødte for 3 mnd siden. vaginalt. hadde valget mellom ks og vaginal fødsel pga en skade i bekkenet. Ble utsatt for betydelige overtalelser i forhold til å føde vaginalt. Jeg ga fra dag en uttrykk for at størelsen på barnet hadde stor betydning for valget. fikk derfor flere vekstestimeringer på sykehuset samt at jeg gikk til privat ul også. Hos den private gynekologen antydet hun at barnet lå ann til å bli større en gjennomsnittet. på sykehuset sa gynekologen at neida, denne tipper jeg til rundt 3500g til termin. Dette sa hun ved alle kontrollene jeg var på. Var også til kontroll på termindato, men da mente hun at det ikke var noe vits i med ytterligere målinger.Jeg gikk riktig nok en uke over termin, men ut kom en plugg på 4500g. Han sto og stanget en god stund i bekkenet og kom ut skjev i hodet og stiv i nakken. Jeg tror dessverre det kan ha hatt med skaden jeg har i bekkenet å gjøre. Jeg revnet også ganske så mye. Jeg vet det er mulig å bomme en del ved vekstestimering, men så mye synes jeg er rart. Særlig siden den private gynekologen raskt fattet mistanke om et barn over gjennomsnittet. Jeg lurer rett og slett på om jeg har blitt lurt for å få meg til å føde vaginalt. Bortsett fra ved det første besøket på sykehuset så er ingen ting tallfestet på papiret (dumme meg, det skulle jeg ha bedt om). Er det noen andre som har opplevd å bli gitt ikke helt sannferdig informasjon når valget har stått mellom vaginal fødsel og ks. Er veldig lei for at jeg sa fra meg ks og gjør det ikke neste gang for å si det sånn.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142954131-lyver-de-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Hei. Jeg hadde svangerskapsdiabetes og fikk beskjed om at jeg kom til og få et barn på over 4 kg. Ønsket KS, men dette blei ikke innvilget pga min høyde/vekt. Det sies at personer over 170 cm har bekken til og føde barn over 4 kg. Legene sa de ikke ville ta KS før barnet var estimert til 5 kg. De sa også at det var hode/skulder omkretsen som var avgjørende for om en kunne føde vaginalt eller ei. Nå hører det med til historien at barnet tilslutt blei forløst med haste KS grunnet andre komplikasjoner en vekt/hodeomkrets ved vaginal fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...